?
...
Vieras
Minulla on 4kk ikäinen vauva joka nukkuu n.10h yöunet, levottomasti ja monta kertaa syö yön aikana, ei kuitenkaan edes herää, vaan kun alkaa kähistä, saa heti tissin suuhun kun nukkuu vieressä. Tutti ei kelpaa, joskus riittää silitys tai peiton kohennus. Herää aamulla n. klo 10 ja valvoo sitten n.2h. Sen jälkeen syö ja ottaa lyhyet unet, 15-40min. Valvoo taas pari tuntia ja ottaa sitten pitemmät unet, noin 1,5-3h. Taas valvoo pari tuntia ja ottaa lyhyet unet 15-40min. Tämän jälkeen saattaa valvoa jopa kuusi tuntia ja nukahtaa vasta puolen yön tienoilla. Iltatorkkuja ei voi kuitenkaan jättää poiskaan, koska sitten vauva on tosi kärttyinen ja kanniskeltava. Kuinka kauan tätä iltavalvomista kestää? Itse olen aamuvirkku ja kuoleman väsynyt jo ilta kymmeneltä, mutta aamulla herään kahdeksalta enkä saa enää nukuttua vaikka vauva nukkuukin. Vauva on iltaisin ihan virkeä ja kiljuu ja nauraa ja jos koitan nukuttaa niin kiemurtelee ja vääntelehtii vaan. Sitten yhtäkkiä nukahtaa kuin puulla päähän lyötynä.