Vauvan tuttipullojen pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmöläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmöläinen

Vieras
Puhdistuvatkohan vauvan tuttipullot tarpeeksi, kun käytön jälkeen huuhtelen ne heti hyvin kylmällä vedellä ja sitten vaan keitän ne?

Tiskaan myös, mutta en joka kerta. Tuli yhtäkkiä mieleen, että pitäiskö niitä kumminki pestä joka kerta ihan fairylla.

Meillä tehtiin niin, että huuhtelin ne joka käytön jälkeen ja käytin yhtä pulloa parin-kolmen syötön ajan. Sitten pesu käsitiskiaineella ja keitto.
Meillä oli siis useampi pullo ja aina illalla ne keitin. En siis joka käytön jälkeen. Nyt pikkumies 1v3kk, eikä koskaan mitään ongelmia ilmennyt. =)

Meillä tehtiin niin, että huuhtelin ne joka käytön jälkeen ja käytin yhtä pulloa parin-kolmen syötön ajan. Sitten pesu käsitiskiaineella ja keitto.
Meillä oli siis useampi pullo ja aina illalla ne keitin. En siis joka käytön jälkeen. Nyt pikkumies 1v3kk, eikä koskaan mitään ongelmia ilmennyt. =)

No nyt oon alkanu miettiä, että olisko näin parempi. Varsinkin, kun just oli uutisista noiden muovien kuumentamisten vaaroista. Sit jos joka syötön jälkeen tiskaakin, niin onhan se aikamoista rumbaa. Toistaiseksi olen joka syötön jälkeen keittänyt ja sit harvemmin tiskannut, jotta saa juuri sen rasvan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja hölmöläinen;23444108:
No nyt oon alkanu miettiä, että olisko näin parempi. Varsinkin, kun just oli uutisista noiden muovien kuumentamisten vaaroista. Sit jos joka syötön jälkeen tiskaakin, niin onhan se aikamoista rumbaa. Toistaiseksi olen joka syötön jälkeen keittänyt ja sit harvemmin tiskannut, jotta saa juuri sen rasvan pois.

Tuosta on paljon ristiriitaisia ohjeita. Neuvolasta saatiin tuo ohjeistus, että kerta vuorokaudessa keitto riittää. Kiinteiden aloituksen myötä keitin enää pari krt viikossa. Meillä muuten oli BPA-vapaat tuttipullot.

meillä oli 8 pulloa (ei pystynyt imettämään)ja kerran päivässä ne pesin pulloharja+fairy ja keitin. Kiinteisiin siirryttyä keitin kerran viikossa. Tutit ainakin harmaantuu ellei rasvaa pese pois, keittäminen ei poista sitä, minun kokemus siis tämä.

[QUOTE="nora";23444127]mulla ois myynnissä tuttipullojen sterilointilaite,helpottaa desinfioimishommaa hurjasti.-[/QUOTE]

Olenpa joskus harkinnut moisen hankkimista.:)

[QUOTE="nora";23444127]mulla ois myynnissä tuttipullojen sterilointilaite,helpottaa desinfioimishommaa hurjasti.-[/QUOTE]

joo meillä oli samanlainen siihen mahtui muistaakseni 6 tai 8 pulloa.Illalla pesaisin kaikki pullot astianpesuaineella ja laitoin ne sterilointilaitteeseen.Töpseli seinään ja kone höyrytti ne kymmenessä minuutissa:aamulla oli valmiina kahdeksan puhdasta pulloa :)

Mä laitoin kaikki osat ihan tiskikoneeseen ja sen jälkeen desinfioimislaitteeseen tai keitin. Keittämisen kun lopetin niin huuhtelin tiskikonepesun jälkeen ne vedellä.

Yhteistyössä