Vauvan tippojen annosta tyhmä kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaa

Vieras
Pitääkö niiden tippojen just osua siihen kielen päälle vai onko ihan sama mihin osuu kuhan suuhun menee? ja pitääkö ne lusikalla antaa vai voiko suoraan purkista? ku meille neuvolasta opastettiin näin..
ja pitääkö samantien saada sitä maitoa päälle?

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Pitääkö niiden tippojen just osua siihen kielen päälle vai onko ihan sama mihin osuu kuhan suuhun menee? ja pitääkö ne lusikalla antaa vai voiko suoraan purkista? ku meille neuvolasta opastettiin näin..
ja pitääkö samantien saada sitä maitoa päälle?

Mä tiputin suoraan purkista ekoja tippoja, myöhemmin annoin lusikalla.
Ja eihän se mitään herkkua ole, ni on ihan hyvä antaa maitoa päälle. :)

Ehkä vähän helpompi lusikalla.
Kunhan suuhun menee, niin hyvä on.
Ei tarvi maitoa heti päälle. Saa toki antaa jos haluaa, itse joskus annoin, kivasti vain nänni haisi tipoille sitten. :D

Meille suositeltiin lusikkaa. Siistimpää ja samalla lapsi tottuu lusikkaan, niin kiinteiden opettelu on myöhemmin helpompaa. Näin toimittiin, tosin en tiedä oliko tuohon viimeiseen oikeasti mitään apua.

Me laitettiin ihan alussa suoraan siitä purkista kielelle, joskus myös maidon sekaan. Nykyään aampuurolla puurolusikan mukana menee näppärästi. Ja tuo tyttö tykkää Jekovitista.:x

Mä tiputin aina d-vitamiinit suoraan pullosta suuhun ja rautalisän annoin ruiskulla.

Edelleen annan kaikki nestemäiset lääkkeet ruiskulla likalle, se tosin itse truuttaa ne kitusiinsa nykyisin.

Lusikalla oon antanut, hygieenisempää ja ei anna vahingossa liikaa. Devitolit ei maistu millekään, joten ainakaan niitten jälkeen en antanut mitään "päälle". Tosi moni antaa silti Jekovitia, koska sitä ilmeisesti ei tarvii säilyttää kylmässä, mutta maistuu pahalla, en viitsinyt lastani sillä "kiusata".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me laitettiin ihan alussa suoraan siitä purkista kielelle, joskus myös maidon sekaan. Nykyään aampuurolla puurolusikan mukana menee näppärästi. Ja tuo tyttö tykkää Jekovitista.:x

Joo ja jekovit on sitä väärää,pitäis olla D3.

Olemme aina antaneet Jekovitit suoraan pullosta suuhun. Se on laiskojen vanhempien ratkaisu, kun ei tarvitse hakea lusikkaa. :-) Emme ole koskaan antaneet maitoa päälle.

Aikuisen suuhun Jekovit maistuu pahalta, mutta kaikki lapsemme ovat oppineet tykkäämään siitä.

(Ja viitaten erään kirjoittajan nimimerkkiin - on totaalista roskaa väittää, että Jekovitissa olisi 95 % etanolia. Siinä D-vitamiini on liuotettu 95-prosenttiseen etanoliin, mikä puolestaan ei liity mitenkään lopputuotteen alkoholipitoisuuteen.)

Yhteistyössä