vauvan silmistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isosisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isosisko

Vieras
pikkusiskollani on 1/2 vuotias tyttö. Vauvalla on hieman kierot silmät..karsastusta..?? Olen lukenut että karsastus menee vauvoilta normaalisti ohi, oliko se ny 3-4 kk:n iässä. Siskoni oli varannut silmälääkärille ajan, mutta se fucin täti oli sen perunut koska oli keskustellut lääkärin kanssa ja tulleet siihen tulokseen ettei niitä tarvitse kattoa.silmälihakset vaa vähä kireät vai löysät, miten se nyt olikaan. Sanoin siskolleni että varaa sitten yksityiseltä ajan, ei toi ole mun mielestä reilua! Itse kyllä vaatisin että tutkisivat kunnolla ja tekisivät asianmukaiset hoidot vauvan silmille. Ei ne lääkärit sais vähätellä tollasta asiaa!!!! Mitä te muut meinaatte, onko kokemuksia, Onko edessä mahdollinen leikkaus? Inhottaa siskoni puolesta!!!!!!!!

No mäen oikein asiasta hirveesti tiä, paitsi että mun poika 3vko vanha ja sillä tuo kierosilmäisyys on hävinny melkein kokonaan...tosi tosi harvoin enää menee kieroon.

Kyllä aika väärin teki täti ku ajan perui...yksityiselle vaan...

Hei!

tuon karsatuksen pitäisi mennä ohi 3 kuukauden iässä, muuten tästä tulisi mainita neuvolassa.Pikkuveljelläni silmät rupesivat karsastamaan 1,5 vuoden iässä. Ensin oli lappu hoitoa ja sit piti hommata silmälasit...

Meillä poika passitettiin silmälääkärille karsastuksen takia 10 kuisena. Koko reissu oli täysin turha, koska sen ikäisen silmiä on aika hankalaa katsoa. Tunnin taistelun jälkeen lääkäri sanoi, ettei edes karsastusta huomaa.

Nyt poika kolme vuotias ja mennään uudestaan, kun oikea silmä on alkanut lähiaikana karsastaa. Tosin todella vähän, mutta kun itselläni on aikoinaan silmät leikattu niin haluaisin välttyä siltä..
En usko, että kuitenkaan puolivuotiaan silmiä lähdetään leikkaamaan. Jos onnistuvat, edes katsomaan.

Yhteistyössä