Vauvan silmien pyyhkäisy pissavaipalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Eilen kuulin tuollaisen keinon rähmiviin silmiin ta silloin kun iskee silmätulehdus, niin yön yli olleella pissaisella vaipalla pyyhkäistään silmiä, niin se auttaa. Pitää varmaan tuolle 2kk vauvalle kokeilla, kun sillä vieläkin silmät hieman rähmii.

OOTKO TOSISSASI !?! Jospa kuitenkin käyttäisit ihan perinteisiä silmätippoja vauvalle.

Terveestä rakosta tuleva virtsa on puhdasta, mutta yön yli muhineessa vaipassa ei todellakaan.

ennenvanhaan on vissiin pissavaipalla pyyhkäisty silmiä jos on rähmineet. Näin ainakin miehen mummo (melkein 90v) kertoi kun esikoisemme oli pieni. En kokeillut, sen verran yököttävä ajatus oli.

Kaveri on käyttänyt rintamaitoa, suoraan tissistä suihkauttanut vauvan silmään ja kuulemma tehoaa.

Itse käytin ihan apteekin tippoja lääkärin määräyksestä koska silmät rähmi pidemmän aikaa.

Mä oon myös kuullu sellasen uskomusen, että raskaana olevat, imettävät ja pienet vauvat ei saa koskea mihinkään lämpimään. Ei siis kuumia juomia, eikä vettä, eikä peittoja, eikä lämpimiä vaatteita. Muuten tapahtuu jotain kauheeta.

Ajattelitko kokeilla myös tätä?

Luulis jo että nää uskomukset olis vähän kaikonnu ihmisten mielestä. Miten olis luottaminen tietoon?

Samalla logiikalla se samainen pissavaippa käy ominen silimiesi pyyhkimiseen tai vaikka kasvojenpesuun.

Isuäireen käyttämässä pissavaipassa tuskin oli kaikensortin geelipalleroita sisällä, jotka 'imevät' pissan sisäänsä. Nythän siinä yön yli muhineessa vaipassa on kaikkea muuta kuin puhdasta luonnontuotetta.......

Joskus tuore virtsa oli oikeastaan ainoa steriili suolaliuos, jota oli saatavilla. Sillä hoidettiin palovammoja sun muuta. Nyt saa keittosuolaliuosta pulloissa...

no meillä ainakin alkanut silmätulehdus sellainen vihreärähmäinen vauvalla meni ohi ihan sillä kun monta kertaa päivässä keitettyyn veteen kostutetulla vanulapulla pyyhin silmäkulmasta ulospäin. Seuraavana päivänä jo huomasi että vaiva helpotti.

mun mummo sanoi että keitetyllä vedellä kannattaa pyyhkiä. testattiinkin kun näytti vähän rähmiviltä ja ehkä saatiin sillä taas yksi silmätulehdus taltutettua ennen kuin alkoikaan... pissavaippaa en kyllä laittais! hyh. :x

Yhteistyössä