Vauvan silmän rähmimisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä vauvan silmä on rähminyt syntymästä saakka, nyt on reilu 2kk vanha. Yhdet tipat on siihen laitettu mut eivät auttaneet. Yks lääkäri oli sitä mieltä, että jos ei silmä punoita ollenkaan niin tippja ei tarvii, pelkkä puhdistus vaan. Miten teillä muilla joiden vauvoilla on silmä rähminyt, niin onko siihen määrätty tipat ja onko niistä ollu apua? Vai onko rähmiminen helpottanut muuten?

Eipä olla tajuttu mitään niihin edes kysyä kun ollaan ajateltu että kuuluu asiaan. Ei tunnu vauvaa itseään häiritsevän millään lailla. SIlmät ei kyllä punoita, mutta rähmiminen on runsasta. Sekä miehellä että itselläni rahmivät silmät herkästi, joten olen ajatellut sen olevan vain ominaisuus.

Meillä tytöllä rähmi myös silmät. Ei tarvittu tippoja, pelkkä puhdistus riitti. n. ½ vuoden iässä meni ohi. Meillä auttoi myös rähmimiseen, kun vauvan silmien alta (kyynelkanavien kohdalta) hierottiin varovati.

Koittakaa laittaa rintamaitoa. Meillä myös rähmi syntymästä saakka ja monet tippakuurit käytettiin. 3kk iässä kuulin tuon rintamaitojutun jostain ja kokeilin. 2 päivää laitoin 3 kertaa päivässä ja siihen loppui.

Vinkkinä muuten kaikille, että rintamaito toimii usein paremmin kuin antibiootit. itse olen hoitanut sillä isommiltakin lapsilta silmätulehduksen, samoin koiralta monet monet kerrat.

Eli siitä vaan silmä auki ja tissistä tippa maitoa. :D

Mulla vauva kohta 4kk ja silmät ovat rähmineet syntymästä asti. Välillä on ihan siistit ja välillä taas rähmii kovasti. Yhesti on ollut silmätipat. Nyt taas alkoi rähmiä ja keitetyllä vedellä olen puhistanut. Ensi viikolla onkin lääkäri neuvola ja pitää kysyä, että jatkanko tuolla vedellä puhistamista vai antaako taas tipat :/

No kyllä meillä ainakin toimi.Eihän se mitään maksa jos kokeilee:0)
Itsekin olin epäileväinen,mutta sen jälkeen ei tosiaan enää koskaan rähminyt,vaikka sitä ennen sai aina "repiä"silmät unien jälkeen auki,kun olivat niin tukossa. Kokeilkaa ihmeessä ja tulkaa sit kertomaan,toimiko!! Ja mekin monet oftan akvanol kuurit käytettiin,ilman pysyviä tuloksia. Nyt kolmas vauva 3vk,eikä tällä kertaa rähmi onneksi.

Meillä on kaikilla jossain vaiheessa rähmineet. Viikon verran neuvovat pelkällä vedellä putsaamaan, sen jälkeen neuvolan tätiltä saa reseptin silmätippoihin - niitä on vino pino valmiiksi kirjoitettuna laatikossa. Kyynelkanavan pumppauskin auttaa. Puolivuotiaana sitten voivat sondeerata kyynelkanavia, jos on vielä tarpeen. Meillä pahinkin tapaus lopetti tuon rähmimisen kuin seinään juuri ennen puolta vuotta.

Yhteistyössä