Vauvan siirtyminen pinnasänkyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvoja

Vieras
Hei kaipailisin vinkkejä miten vauvan (3kk) saisi siirrettyä nukkumaan omaan pinnäsänkyynsä, tähän mennessä hän on nukkunut yöt minun vieressäni. Ja mies olohuoneessa varasängyssä :D Meillä on vain 120 cm sänky joten kolmestaan tekee aika tiukkaa olla. Kaipaisin jo miestäkin viereen nukkumaan, haluisin vinkkejä miten mahdollisimman helposti ja kivuttomasti vauvan saisi omaan sänkyynsä nukkumaan. Päiväunet vauva suostuu nukkumaan pinnasängyssään, mutta yöunille mentäessä heräilee kymmenenminuutin välein jos ei vieressä saa nukkua

Saako pinnasänkyä silleen ihan teidän sängyn viereen? Jos siitä saa laskettua laidan alas, niin lapsi kokisi vielä varmemmin olevansa vieressä.
Onnistuuko nukuttaminen viereen ja sitten siirtäminen omaan sänkyyn?

Tai sitten vaan opettamalla. Illalla pinnasänkyyn ja sit rauhoiteltava aina vaan uudestaan nukahtamaan sinne ilman, että lapsi otetaan sieltä pois.

Meillä on pinnasänky ilman laitaa kiinni omassa sängyssä.:) Toimii näin ainakin meillä hyvin. Ja vaikkei laitaa sais pois niin voihan se silti helpottaa vauvaa jos se sänky on kuitenkin ihan vieressä.

Tekis mieli laittaa se laita takas ihan jo sisustuksellisistakin syistä ja vauva tuskin huomais eroa mut rasittavaa sit nousta ylös jos tarvii vauvaa rauhotella tms.:|

osta leveämpi sänky ;)

mulla nukkuu vauva vieressä enkä ees yritä laittaa pinnikseen kun nyt nukutaan tyytyväisinä läpi yön. En jaksa alkaa siihen hyppäämiseen ja rauhoitteluun.

Meillä siirtyi just 3,5kk pinnasänkyyn. Laitetaan illalla sänkyyn rätin ja tutin kanssa ja jää sinne nukahtamaan. Myös päiväunet nukkuu nykyään hyvin pinniksessä, aiemmin ei suostunut sisällä nukkumaan päiväunia 10min kauempaa. Meillä tosin nukkui rottinkikopassa ennen tätä, että lähtötilanne hieman eri. Mutta jos se vaan vaatii teillä nyt muutaman illan? Että tottuu sitten? Onnea yritykselle :) Meillä rauhoittui yöt kun siirryttiin isompaan sänkyyn, loppui se ährääminen...tai väheni.

no meidän makkariin ei kovin paljoa isompi sänky mahdu, pitäisi pinnasänky ja hoitopyötä ottaa kokonaan pois siten...
Varautunut olen siihen että muutamana iltana se nukahtaminen tulee olemaan todella vaikeaa, kun vaan oma pää pitäisi siinä että nyt opetellaan pinnasänkyyn enkä sorru ottamaan sittenkin viereen nukkumaan.
Myös oman nukkumisen kannalta vauvan on jo parempi siirtyä omaan sänkyynsä, kun itse herään jokaiseen inahdukseen ja huitomiseen/ähräämiseen