vauvan rytmi muuttunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukkuja

Vieras
Mulla on 4kk tyttö joka syönyt n.viikon verran soseita. Unirytmi oli ennen tätä 22-02, syöttö, ja taas viideltä uudelleen tissiä. Nykyisin mennään niin että kuukahtaa kympiltä muttei herääkään enää yöllä, olen nyt kahtena aamuna joutunut herättämään syömään 5-6 aikoihin kun tuntuu että tissit räjähtää! :) (siksikin olen varovasti nostanut unisena syömään kun meillä on ollut ongelmana tissilakko, niin jos on kokonaan hereillä niin syöminen menee ihan suostutteluksi)

Tasaantuuko maidontuotanto sillee, ettei tarvisi toista herättää? Vai kannattaisko pumpata ja sitten antaa pullosta kun heräilee itekseen?

Olis ihan kiva iteki nukkua välillä vähän pidempiä unia ;)

Yöhän on parasta aikaa maidontuotannolle, mutta varmaan voisit vaikka nyt aluksi pumpata hieman maitoa. Ihan hienoahan on, jos pieni nukkuu noin hyvin. Maidontuotanto tasaantuu pikkuhiljaa, jos nyt pumppaat aluksi vaan sen verran, ettei tissit räjähdä, ja sit lopettelet pikkuhiljaa pumppaamisen, ja annat tuotannon mennä tarpeen tasolle.

Herranen aika... Kyllä se maidon tulo tasaantuu, jos pumppaat niin pumppaa vain pahin kipu pois, muuten maitoa erittyy jatkossakin. Ja siinä tapauksessa tietysti imetätä kun herää (pienen pumppauksen jälkeen kyll'ä riittää vielä imetettäväksikin jos ovat kerta jos ihan täynnä):

Yhteistyössä