vauvan ruuat pakastimeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli miten teette. keitättekö esim, lihan, vihannekset....ja sitten aivan hienoksi ja jääpalarasiaan?
toimiiko tuo bataatti samalla tavalla kuin peruna?

mä keitän sen lihan ja hienonnettuna pakastan jääpalarasiassa. Ruoka aikaan lisään sitten sulatetun lihan kasvissoseeseen. Yleensä teen kasvissoseen itse, joskus syödään valmista. Näin mua opastettiin neuvolassa ja niiden sanahan on laki :D

Joo, mutta perunaa ei kannata pakastaa (menee huonoksi) ja meillä jääpalamuotit ei toimineet, niitä oli vaikea irroitella sieltä pois tarvittaessa. Ehkä rasian öljyäminen olisi auttanut. Itse pakastin sitten minikokoisiin minigrip-pusseihin.

Bataattisosetta oon pakastanu, eikä se oo miksikään menny.
Perunasosetta oon laittanu kans, mut en o vielä kokeillu millasta siitä tulee, varmaankiin liisteriä.
Luumua jääpalamuotteihin ja varmaan laittaisin lihatkin, niin sais sopivia nökäreitä niihin soseisiin.
Veitsen avulla saa helposti kuutiot irti muotista.

Kasvikset kuorin ja pilkon ja keitän ihan vähässä vedessä pehmeiksi ja soseutan sauvasekottimellä, käy myös metalli siivilä, sen läpi voi puristaa yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko tuo bataatti vähän samanlaista kun peruna? eikös ole hiukan makeampaa?

juu. iso punertava mötikkä.

kaupassa olen nähnyt ja vaan miettinyt että keitetäänkö sillai isona vai kannattaako kuoria ja pilkkoa pienemmäksi?
perunahan kannattaa keittää kuorineensa useamman mielestä....

Bataatti on rakenteeltaan porkkanan ja perunan välimaastosta, ja makeaa. Meillä ainakin poika tykkää kovasti. Me ollaan perunaa, bataattia ja porkkanaa pakasteltu, perunasta tulee sulaessaan vähän rakeista, mutta maku ei kyllä ole kärsinyt. Jääpalamuoteissa pakastetaan lihat täälläkin, kasvissoseet pakastetaan pilttipurkeissa.

meillä keitetään ja soseutetaan liha ja erilaiset kasvikset erikseen. Helppo sitten sieltä pakastimesta tehdä erilaisia yhdistelmiä.

Lihat jääpalamuotteihin, kasvikset pilttipurkkeihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
onko tuo bataatti vähän samanlaista kun peruna? eikös ole hiukan makeampaa?

juu. iso punertava mötikkä.

kaupassa olen nähnyt ja vaan miettinyt että keitetäänkö sillai isona vai kannattaako kuoria ja pilkkoa pienemmäksi?
perunahan kannattaa keittää kuorineensa useamman mielestä....

kun keittää vähissä vesissä ettei tarvi kaataa pois, niin sitten voi ihan hyvin kuoria ja pilkkoa pieniksi.

Yhteistyössä