Vauvan ruokalusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *Julia*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

*Julia*

Vieras
1. Voiko esim. perunaporkkanasosetta pakastaa? Olen kuullut että pelkkä peruna menee huonoksi, jos pakastaa mutta entä tuo toinen vaihtoehto?

2. Miten olette pakastaneet ruokaa ja mihin olette sen laittaneet? Esim. jääkuutiomuottiin..mihin muuhun?

3. Kauanko säilyy ruoka pakkasessa?

1. Perunaporkkana on ihan ok pakastettuna, pelkkä peruna ei.

2. Mä pakastan tyhjiin pilttipurkkeihin tai sitten minigrpipusseihin, Pusseisso nopeampi ja helpompi sulattaa.

3. Jaa-a, säilyy varmasti ainakin useita viikkoja, niin kauan että ehdit syöttää kaikki.

1. olen pakastanut, ihan hyvänä on säilynyt.
2. ekaksi jääpalamuottiin, mutta kun ruokaa rupesi menemään enemmän niin, pakasterasioihin, niihin pienimpiin( mahtuu sosetta pariksi kerraksi)
3. En osaa varmaksi sanoa, mutta kuukauden ainakin...

Minä olen pakastanut kypsennettyä ja hienonnettua lihaa ja kalaa vauvalle. Pakastan ne jääpalamuotteihin enkä laita mitään päälle. Kun ne ovat jäätyneet, irroitan palat ja laitan kannelliseen rasiaan. Sieltä on helppo ottaa pala kerrallaan, tai kaksi palaa sitten myöhemmin. Kasvikset olen aina keittänyt, joka aamu uudet. Nyt on viisi lasta, enkä kenellekään ole kertaakaan antanut perunaa purkista, ainoastaan hedelmä- ja marjasoseita. Helppoa ja halpaa vauvanruokien teko ja tottuvat heti normaalin ruoan makuun.

Tiedän,että se säilyy kauan purkissa mutta ajattelin kun aukaisen purkin niin ei säily kuin 2vrk. Vauva ei vielä saa syötyä koko purkki 2vrk:den sisällä niin voinko pakastaa sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja *Julia*:
Tiedän,että se säilyy kauan purkissa mutta ajattelin kun aukaisen purkin niin ei säily kuin 2vrk. Vauva ei vielä saa syötyä koko purkki 2vrk:den sisällä niin voinko pakastaa sitä?

Minä olen pakastanut esim. silloin kun tiedän ettei lapsi syö kuin puolet isosta purkista ja olemme esim. anopilla tai äidilläni. Lämmitän tietysti vain sen, mitä lapsi syö.

Yhteistyössä