vauvan puuro illalla valmiiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pönttöpönttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pönttöpönttö

Vieras
Kun noissa muksu-puurohiutaleissa käsketään ensin lämmitää vesi ja sitten lisätä hiutaleet ni, eikai siitä vois olla mitään haittaa jos laittaa illalla jääkaappiin sekä veden että hiutaleet lautaselle ja aamulla vaan heittää mikroon?

On nimittäin aamut aika hässäkkää kun tuolla lapsella on niin lyhyt pinna..

hyvin voit laittaa puuron valmiiksi kuvailemallasi tavalla. myös meidän pojalla ei tahdo kärsivällisyys riittää siihen että vesi lämmitetään ja sitten puuron annetaan vielä jäähtyä sopivaksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja eis:
Meillä on sellainen vedenkeitin, missä näkee kun vesi on 40 asteista. Lämmitin vain siihen asti niin ei tarvinnut jäähdyttää.

sori, tarkotin siis että puuron lämmitin noin 70 - 80 asteiseksi. Maitokorvikkeen sekoitin siihen 40 -asteiseen veteen niin siksi sekoilin.

voi jee... Oikeesti? Hanki vedenkeitin. Nappaat sen päälle heti kun herätys käy. Ettekai te syö puuroa heti kun silmät aukee? Anna vaikka maitoa niin malttaa hetken odottaa...

Nykyään kun keitän vauvalle puuron kaurahiutaleista, niin monesti käytän illalla keitettyä puuroa vielä aamullakin. Laitan illalla lautasen jääkaappiin ja aamulla vaan mikrossa nopeasti lämmäytän. Meillä kanssa kärsimätön vauva, kun nälkä yllättää. Ajoitus on tärkein, eli silloin on tarjottava, kun nälkä on sopiva. Jos ei ole tarpeeksi nälkä tai sitten liian kova nälkä niin ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Niitä puuroja saa myös tetroissa josta voi puristaa lautaselle ja nakkaa mikroon :whistle:
jos tuo maidon/veden lämmitys on liian aikaa vievää...

Onko tetroissa ihan tavallista puuroa? Siis kauraa tai mannaa? Oon muistaakseni nähnyt vaan "maustetettuja" puuroja, jotka mun miestä on aika kaukana puurosta kun ovat makeita..

Lisäks nuo tetrat tais olla kalliimpia ja niitä saa aika paljon kantaa kaupasta :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Niitä puuroja saa myös tetroissa josta voi puristaa lautaselle ja nakkaa mikroon :whistle:
jos tuo maidon/veden lämmitys on liian aikaa vievää...

Onko tetroissa ihan tavallista puuroa? Siis kauraa tai mannaa? Oon muistaakseni nähnyt vaan "maustetettuja" puuroja, jotka mun miestä on aika kaukana puurosta kun ovat makeita..

Lisäks nuo tetrat tais olla kalliimpia ja niitä saa aika paljon kantaa kaupasta :/

Muistelisin että olis ihan kauraa ainakin, jotain maustamatonta on.

Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Ettei vaan turpois ne hiutaleet? Voi olla aika tönkköä puuroa...

Turpoaahan normaalikin puuro kun sitä keittää kattilassa ja monesti oikein haudutettu puuro on parempaa. Eikö oo parempi et hiutaleet turpoaa lautasella kun mahassa? VOishan aamull alisätä nestettä huikan jos tuntuu tönköltä.

Siis minen nyt ymmärrä. Mikä puuron jäähdytys jos tuommosesta Muksun paketista tekee - jos nyt suinkin puhutaan samoista puuroista, semmosista mikä on sitä jauhetta...? Minä lämmitän (tai lämmitin) mikrossa sen veden sopivaks kylmästä kraanavedestä (jonka laskin hanasta suoraan puurolautaselle), ei sitä tarvii jäähyttää.. Sitten siihen sopivan lämpyiseen veteen ne jauhot eikä vie kauaa kyllä aamullakaan senku sekottaa.

Tee ihan tavallisista hiutaleista aamulla puuro mikrossa. Meillä on 5 kk lähtien syöty Nallen neljää viljaa, kauraa, ruis-kauraa, ruista, riisiä, ohraa jne. Kestää 3 min, on terveellistä ja todella halpaa Muksupuuroihin verrattuna. Tuo 3 min kuluu jo vaippaa vaihtaessa ja pyllyä pestessä ;) Jos lapsesi on "sihtikurkku", niin hiutaleet voi käyttää tehosekoittimessa ennen keittämistä. Teet tymäkän puuron ja lisäät siihen jääkaapista korviketta tai hedelmäsosetta tai jos imetät niin esim.kylmää vettä. Näin puuro on heti valmista syötäväksi eikä tarvitse odotella jäähtymistä. Mun mielestä noi Muksupuurot on ihan turhia...Miksi antaa lapselle teollisesti jalostettuja puuroja, kun ihan oikeatakin viljaa on saatavilla, vieläpä luomuna.

Minä en ruvennu niin monimutkaisesti tekemään.. mittasin kylmän hanaveden lautaselle,jauheet sekaan ja mikroon vaan, ja lämmitin suoraan syöntilämpäiseksi. Tuossa nyt ei kauaan mene.
Minulla on kyllä taasen kärsivällinen lapsi aamuisin ja muulloinkin, rauhassa leikkiipi sellaset 30min suunilleen. Itse saan kahvit keitettyä,puuron tehtyä(nykyään tavallinen ), juotua kahvit ja tupakalla käytyä kun aamulehden haen.. ja sit vasta syödään

Alkuperäinen kirjoittaja Loorus:
Siis minen nyt ymmärrä. Mikä puuron jäähdytys jos tuommosesta Muksun paketista tekee - jos nyt suinkin puhutaan samoista puuroista, semmosista mikä on sitä jauhetta...? Minä lämmitän (tai lämmitin) mikrossa sen veden sopivaks kylmästä kraanavedestä (jonka laskin hanasta suoraan puurolautaselle), ei sitä tarvii jäähyttää.. Sitten siihen sopivan lämpyiseen veteen ne jauhot eikä vie kauaa kyllä aamullakaan senku sekottaa.

Peesaan! Näin minäkin teen. Ja jos ton muksu puuron tekee valmiiksi etukäteen niin siitähän tulee ihan litkua jonkin ajan päästä. JOskus olen iltapuuron jämät unohtanut lautaselle illalla ja aamulla lautanen on täynnä litkua...