Vauvan pullojen keittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

satu

Vieras
Mulla 1kk ikänen vauva. Hän on pelkällä korvike ruokinnalla. Tähän asti olen keittänyt pullot joka ruokinnan jälkeen, mutta nyt ajattelin että kerran päivässäkin vois riittää. Eli riittääkö pullojen huolellinen pesu ruuan jälkeen ja illalla pullojen keitto? Vai jatkanko vaan kokoajan keittämistä? :)
Mielipiteitä kaivataa....

Suositushan on, että keitetään siihen asti kunnes lapsi alkaa syömään kiinteitä. Mulla on tapana keittää n. kerta viikkoon ja sitte useemmin, jos perheessä flunssaa tai muuta.

No jos huuhtelet pullot hyvin heti käytön jälkeen jääkylmällä vedellä, tiskaat hyvin ja kuivaat pullonkuivaustelineessä niin varmastikin riittää yksi keittokerta per päivä.

Tuo tuttipullonkuivausteline vaikuttaa turhakkeelta mutta on oikeasti tosi näppärä, joten jos et sellaista vielä omista niin suosittelen hankkimaan :) Emmalla ainakin on edullinen ja hyvä malli. Muista myös pitää teline puhtaana, vaikka dippaat kiehuvassa vedessä kun pulloja keittelet.

Kannattaa käyttää hajustamatonta tiskiainetta, silikoniseen pullotuttiin tarttuu mielestäni se tiskiaineen haju ikävästi...

Kyllä me keitettiin joka kerta pullot, meillä oli pulloja sen verran että että ne riitti iltaan asti ja sitten illalla pestiin ja keitettiin koko satsi seuraavalle päivälle.
*muoks* suosittelen myös lämpimästi sitä emman tuttipullo telinettä, se maksa paljoa ja on älyttömän kätevä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bubu:
No jos huuhtelet pullot hyvin heti käytön jälkeen jääkylmällä vedellä, tiskaat hyvin ja kuivaat pullonkuivaustelineessä niin varmastikin riittää yksi keittokerta per päivä.

Tuo tuttipullonkuivausteline vaikuttaa turhakkeelta mutta on oikeasti tosi näppärä, joten jos et sellaista vielä omista niin suosittelen hankkimaan :) Emmalla ainakin on edullinen ja hyvä malli. Muista myös pitää teline puhtaana, vaikka dippaat kiehuvassa vedessä kun pulloja keittelet.

Kannattaa käyttää hajustamatonta tiskiainetta, silikoniseen pullotuttiin tarttuu mielestäni se tiskiaineen haju ikävästi...

Mut voihan ne pullot tiskikappiikkin laittaa kuivuun? siellä ei ole ritiläällä mitään muuta tavaraa, Kun saatiin toi astianpesukone :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en keittäny, ku kuukauden ikäiseks noita pulloja. Eipä oo lapsille mitään vakavia tauteja tullut.

Sitä mä tässä just ajattelinkin kun onhan hälle tota ikää jo karttunut :) ja näplää jo käsillään peittoja, rättejä yms. ja sit tunkee nyrkit suuhun. Eli tuleehan sieltäkin bakteereja....

Me steriloitiin/keitettiin siihen saakka, että alkoi syödä kiinteitä.
Meillä oli sellainen mikroon laitettava steriloija ja oli kyllä kätsy. En tiedä olisinko perinteisin keinoin jaksanut sitä pullojen keittämistä siihen 4kk ikään saakka, mutta koska se steriloija oli niin helppo niin tuli sitten steriloitua ne pullot aina käytön jälkeen. Pulloja oli niin paljon, että päivällä vaan virautettiin ne ja sitten illalla tiskattiin ja steriloitiin.

Yhteistyössä