Vauvan pissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siiri

Vieras
Täällä saa varmaan nopeammin vastauksia kuin tuolla lasten hoito- osastolla.

Siis kuuluuko vauvan pissan haista miltään? Meillä on 3 kk ikäinen vauva ja olen nyt parina päivänä havainnut pissan haisevan voimakkaasti ammoniakille. Siis ei tarvi edes haistaa vaippaa, vaan se haisee niin voimakkaasti ettei voi olla vaipan vaihdon yhteydessä huomaamatta. Pelkään että voisi viitata virtsatietulehdukseen.

jos juo normaalisti maitoa ja vaipanvaihtoväli normaali niin käyttäisin kyllä lääkärillä näytteessä, pissan ei kuulu normaalisti "haista" pahalle tai noin voimakkaalle. joko viittais tulehdukseen - joskus pissa haisee voimakkaalle myös jollei juo tarpeeksi.

Oletko varma että haju ei johdu vaipasta, vai oletteko koko ajan käyttäneet samanlaista/-merkkistä vaippaa? Itse olen joidenkin vaippamerkkien kohdalla haistanu tosi pistävän hajun varsinkin silloin, jos on kovin märkä vaippa ollut..

Voi haista hyvinkin vahvasti ilman mitään sen kummempaa syytä. Itse olin pari kuukautta sitten huolissani ihan samasta asiast, mutta etsiessäni tietoja sain selville, että pissan hajulla ja virtsatietulehduksella ei yleensä ole mitään yhteyttä.