Vauvan painoarvio rv 36-37 ja syntymäpaino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odotusta ilmassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odotusta ilmassa

Vieras
Kävin ultrassa rv 36+1 ja vauvan painoarvioksi saatiin 2820g.
Minkä kokoisia vauvoja teillä ollut tuossa vaiheessa, ja paljonko ollut syntymäpaino?
Jostain luin että vauva kasvattaa painoa hurjasti loppumetreillä (en muista enää tarkkoja lukuja tms.) ja jossain taas sanottiin että painonnousu hidastuu loppuraskaudessa. Kumpaako sitä nyt pitäisi uskoa...?? Tässähän ehtii vielä yli nelikiloisen kasvatella jos painoa hurjasti kertyy...

Mä kävin eilen ultrassa rv 36+1 ja vauvan painoarvio oli 2950g. Lääkäri veikkasi lasketun ajan painoarvioksi noin 3800g.

Ekassa raskaudessa painoarvio oli rv 36+3 3140g, lasketun ajan arvio 3900g ja vauvan syntymäpaino rv 41+3 oli 4165g.

Kummatkin lapset ovat olleet erikokoisia syntyessään kuin ultra on antanut ymmärtää. Esikoinen ultrattiin päivää ennen syntymää ja olisi pitänyt olla 4kg, oli juuri vähän yli kolmekiloinen. Nuorempi puolestaan oli ultran mukaan kolme viikkoa ennen syntymää 3800 ja painoi noin 3900 syntyessään. Pelkäsinkin nuoremman kohdalla, että tosiaan siinä lopussa painoa kertyy ja on 5 kiloinen, mutta joko ultra oli väärässä tai painoa ei tullutkaan niin paljoa.

Kuopus oli 36+3 ultrassa arviolta 2920g. 39+1 painoarvio oli ultrassa 3700g ja sen mukaan arvio laskettuna aikana 3900g. Mulle sanoi lääkäri, että lasketun ajan jälkeen ei juurikaan enää kasva... kun juurikin pelkäsin, että menee kovasti yli lasketun ja paino vaan nousee.

No, tyttö oli syntyessään 41+0 3015g...

Mulla painoarvia rv 36 oli 3,4kg, ja rv 38 4kg. Tyttö syntyi samana päivänä rv 38 ja painoi 3900g. Eli aika tarkkaan piti kutinsa. Mulle sanoi lääkäri, että noin 200g kasvaa viikossa loppuraskaudessa.

Meillä oli ultra noin viikko ennen pojan syntymää ja painoksi arvioitiin tuolloin 3100 g. Syntyi rv 36+2 ja painoi 3310 g eli aika tarkka arvio tuli ultrassa.

200-250 g voi lapselle tulla per viikko loppuaikana.

Mulla on yksi lapsista ultrattu n. 36 vk:lla, painoarvio oli silloin n. 2900g, syntyessään vk:lla 41+3 painoa oli 4020g.

Mulla oli tätä lasta ennen kaksi lasta ja huvitti tuolloin tuo painoarvio, että saman kokoinen tulee tästäkin tytöstä kuin toisista joilla syntymäpainot oli 3720g ja 3730g.

Yhteistyössä