Vauvan pahastuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikon äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikon äiti

Vieras
Milloin voisit sanoa että vauvasi oli mielestäsi selvästi loukkaantunut? Siis minkä ikäsenä ja missä tilanteessa?

Mun 6kk vanha näyttää ihan selvästi pahastuneelta jos sanon jotain "väärään" sävyyn, siis esim. tyyliin hoitopöydällä tänäänkin kun vaihdettiin vaippaa, vauva tarttui siihen likaiseen joka oli vieressä pöydällä. Sanoin "hei äläs nyt sitä ota, yäk se on likainen" ja otin vaipan vauvalta pois. Vauva kattoi mua tosi nyreenä kulmat kurtussa.

Ja sitten kun se osaa ryömiä, ryömi tv-tason luo ja alkoi näprätä digiboksia. Sanoin "annappa sen olla" ja siirsin vauvan taas leikkimatolleen niin ihan varmasti se katsoi mua loukkaantuneesti!

Vai kuvittelenko vaan? Voiko se jo "osata" pahastua?

Meillä 5 kk vanha tyttö, ja se kyllä loukkaantuu ja oikeen raivostuu jos sormiruoka tippuu kädestä tai hedelmäsose loppuu liian pian. Pahinta on jos laittaa tutin suuhun, sillon kun hätä on joku muu! Siitä se vasta herneet vetää..kehenköhän on tuo dramaqueen tullut?? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
8kk ikäisenä se pahastui jo selvästi kun jotain kiellettiin. Osas olla HYVIN loukkaantuneen näköinen. :D

Just tätä mä tarkotin :D Vauva on ihan äärimmäisen pahastuneen näköinen. Ja kysehän ei ole mistään hädästä, koska vauva ei itke. Ja liittyy aina just siihen että jotain kielletään.
Osaahan se komentaakin joten miksi ei osaa myös loukkaantua:D Siis komentaa jos vaikka tahtoo pöydältä jotain tai pitäis lappaa sille ruokaa nopeemmin suuhun. Ärisee koko kroppa jäykkänä ja tuijottaa närkästyksen aihettaan.

Mietin totakin että jos se vaan matkii mua.

Yhteistyössä