Vauvan pää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonnakar harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jonnakar harmailee

Vieras
Onkos teillä muilla kädellä koitettaessa tuntunut koska vauvan pää tuolla jalkovälissä..?

Kokeilin tuossa suihkussa käydessäni, kun on koko päivän ollut olo, että täytyy kävellä kuin olisi vesimeloni jalkojen välissä... :ashamed:

Kertooko se siis mitään siitä, onko synnytys jo lähellä tai onko se nopea tms..?

Tuntuu oudolta, että se on noinkin alhaalla, että omin lyhyin sormin helposti tunnen..

:o

Siis se pää on emättimessä, noin 10cm:n päässä.. Kun laittaa sormet vain sisään.. :ashamed: Hämmästyin niin, että pyysin miehenkin koittamaan ja mieshän silmät pyöreenä, että mikä tuo jumpsutus on..? Sehän luultavasti oli vauvan sydämen syke...

Ajattelin vain, että eikös siinä pitäisi tuntua ensin tietenkin kohdunkaula..?

Lähdin kokeilemaan, kun muutkin ovat tuolla kesämassuissa tunnustelleet kohdunsuuta.. (että onko pehmeä vai kiinteä..)

Tuntuu, että kyselen aivan tyhmiä, mutta hämmästyin vain niin.. Voikohan tässä nyt sitten seksiäkään harrastaa enää....?

:o :snotty:

hui kamala...

mulla on ollu toi pallontunne tuola alhaalla jo viikon ja mä oon ajatellu että tippuuko se sieltä kohta...
mut en oo kyl ite menny koittelee tilannetta...

taidan mennä tunnustelee!! :D

Nostelen, josko jollain löytyisi jotain kokemusta...

=)

Niin ja tietenkin kun kokeilee tuolta, niin täytyy pitää hygieniasta hyvä huoli, ettei mene bakteereita.. Jotkut ovat tätä vastaan, mutta harrastetaanhan me seksiäkin raskausaikana...? Siellä on miehenkin sormet ja muut, miksei sitten omat..? :D

Olikin tosiaan tuolla kesämassuissa jo puhetta tuosta alapään "ronkkimisesta", mutta en hoksannut kommentoida tuota pää asiaa :)

Edellisessä raskaudessa gynekologi rapsutti vauvan päätä sisätutkimusken yhteydessä viikolla 36 ja vauva sai siitä ihan hirveän sätkyn. Kohdunsuun tilanne taisi olla silloin sormelle auki. Eli matalalla on pää ollut. Nyt tänään myös innostuin jälleen ronkkimaan, kun meillä siitä puhe oli, niin tunnen vauvan pään sormen päällä, mutta ei se niin matalalla ole kuin synnyttämään lähtiessä. Se tuntuu siellä emättimen pohjassa peräsuolen puolella sellaisena kovana möllykkänä.

Neuvolassahan kokeillaan myös tarjontaa alakautta, jos se on epäselvä eli vauvan pää tuntuu yleensä jo hyvinkin näillä viikoilla. =)

t.auramaria harmaana

Eli se ei siis olekaan mitään outoa... huh hellettä! :D

Ajattelin, että se tulee syöksyllä tms. kun jo nyt niin alhaalla tuppaa olemaan.. Tosin en kyllä muista, että kahdesta aiemmasta olisi ollut tätä tunnetta edes, että on näinkin alhaalla, saati, että olisin tunnustelemalla huomannut mitään..

Nyt en sanatarkkaan muista auramaria kirjoitustasi, mutta peräsuolesta sanoit jotain..? Mulla se pää tuntuu heti tuossa edessä, kun vie sormen sisään, eli häpyluuhun päin ja hieman siitä ylös..

Kertookohan se nyt kumminkaan mitään sitten synnytysajankohdasta? Eli siis tuleeko viikon, kahden viikon päästä vai voiko sitten kuitenkin mennä reippaasti yli?

Tänään musta on tuntunut myös siltä, että vauva on hinannut itseään vielä alemmas, sekä tuntuu vähän "märältä" paikat..

On tämä joka kerta niin uutta ja ihmeellistä! B)

Jonna ja Pikkuinen 35+4

Sori jonnakar, en huomannut että olit vielä kirjoittanut. Niin, eli vauvan pää tuntuu mulla emättimen takaseinämän puolella. Todennäköisesti johtuu siitä, kun mulla kohdunsuu pysyy loppuun asti aina tuolla takana yläviistossa. Normaali tilanteessakin mulla on todella jyrkästi taaksepäin kääntynyt kohtu, joten liittynee anatomiaan :)

Mulla esikoinen laskeutui kans tosi alas jo viikolla 36, en sormella kokeillut missä pää tuntui, mut istuessa otti reisiin jne. Neuvolan täti oli sitä mieltä että saattaa syntyä piankin, mutta meni kuitenkin 41+1 ja synnytys kesti 22 h. Eli ei taida tuo paljon vielä synnytystä ennakoida. Nyt on toinen tulossa 39+6 ja ei ole pää selvästikään niin alhaalla. Mun siskolla ja äidillä on vauvat laskeutuneet vasta synnytyksen yhteydessä. Eli ei taida valitettavasti olla mikään varsinannen merkki synnytyksen lähenemisestä. TSemppiä kuitenkin, toivottavasti pääset kävelemään vielä sen pään kanssa.. ittellä teki tosi tiukkaa :( Nyt onneksi vähän helpompi tilanne.

Yhteistyössä