vauvan pää kallellaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Todella huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Todella huolestunut äiti

Vieras
Meillä oli eilen tytön 4kk neuvola. Siellä sit kiinnitettiin huomiota, että tytön pää on vähän kallellaan vasemmalle puolelle.Ja kääntää aika laiskasti päätään oikealle puolelle. Siis kääntää kyllä jos oikein kiinostavalla asialla houkuttelee. Mutta siis useimmiten pää on kallellaan oikealle. Neuvolassa kyllä sanottiin ettei kannata huolestua, mut olen kyllä ihan huolesta soikeana. Eilen selailin nettiä, ja siellä oli maininta et voi liittyä cp vammaisuuteen. Siis se vasta pelästyttikin. Nyt ollaan kovasti "harjoiteltu" pään jumppaamista. Jos vielä ensi kuussa on kallellaaan, niin saadaan lähete fysioterapeutille. Jos jollain on kokemuksia samasta aiheesta niin kuulisin mieluusti. Mut älkää liikaa pelotelko, ahdistaa niin jo valmiiksi :(

Ihan niinku neuvolasta jo sanottiin,älä huolestu.

Tuo on hyvin yleistä.
Se kertoo jo aika paljon että kääntää kyllä ku kääntää,vikaa siinä siis ei ole.

Fysioterapialla voidaan auttaa. Jotkut vauvat vetävät koko kroppansa toiselle puolelle kaarelle. Sen huomaa kun esim. pitää lasta kainaloiden alta kiinni ja ojentaa toiselle ihmiselle.

Mä muistelen että eillä on kaikilla lapsilla ollu sellanen vaihe että katsoi vaan toiselle puolelle. Ekan kanssa sitä ihmeteltiin ja yritettiin treenata. Kaikilla meni ohi itsestään.

Pyydät ehdottomasti lähetteen myös silmälääkärille! Pään kallellaan oleminen voi olla merkki silmähermon halvaantumisesta, ja lapsi pitää päätä kallellaan kompensoidakseen sillä näköään - jotta ei näkisi kaksoiskuvia. Voi siis johtua myös lihaksistosta, mutta pyydäthän lähetteen myös silmälääkärille.

mä en lähtisi hysterisoimaan asialla. meillä kahella lapsella ollut tuota jo vauvasta lähtien. ehkä asento kohdussa on ollut huono, nukutettu liikaa toisella kyljellä ym. tai sit siihen ei oo mitään syytä.

pyytäisin kuitenkin käyntiä fysioterapeutilla koska hän osaa sanoa johtuuko se lihaksistosta (jos on myös toispuoleisuutta niin kannattaa käydä siellä hakemassa jumppaohjeita) vai jostain muusta.

me käytiin lopulta myös silmälääkärissä kun oli himan karsastusta mutta ei sielläkään löytynyt mitään. ei kannata googlata ikinä mitään terveyteen liittyvää netistä, selviää paljon vähemmällä huolella :)

jos on kysyttävää niin autan mielelläni jos osaan :)

Pään kallellaan pitäminen on eri asia kuin se, että pää on kääntyneenä toiselle puolelle. Kallellaan ollessaan se ei pysy keskiviivassa, kääntyneenä pysyy...

Minun kaksi nuorinta rusauttiavt niskansa synnytyksessä ja reväyttivät jonkin lihaksen niskasta. Fysioterapeutti opetti, kuinka muksuja väänellään ja käännellään, että lihaskireys saadaan pois.

[QUOTE="vieras";22186876]meillä oli tuota molempaa. eli käänty huonommin toiselle puolelle sekä piti vastapuolelle päätä kallellaan.[/QUOTE]

Menikö itsestään ohi??

Yhteistyössä