Vauvan ostoslista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä oli esim tälläsii:

Kestovaippoja parisenkymmentä(?)
vaihtoalusta
vanupuikkoja
desinfiointiainetta+lappuja apteekista
leikkimatto
puruleluja
sitteri
muovitettuja froteita sänkyyn
...

Turhia meillä:
hoitopöytä
"vaipparoskis"
kantoliinat ym
maidonkerääjät vai mitä ovatkaan
harsot
kylpyöljy, vauvan tukka meni ihan limaseksi...
talkki
itkuhälytin
...

Meillä on ollut ikean krama pikkupyyhkeitä noin kolme pakettia. Aivan loistavia!
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40054538/
Ensin toimi peppupyyhkeenä vauvalla. Oli kivan pieniä, niin sai viskata pyykkiin heti käytön jälkeen. Nyt ne on näppäriä siivouspyyhkeitä.

Lisäksi vannon kantoliinan ja babybjörnin sitterin nimiin :)

Täällä on niin paljon keskustelunaloituksia, että aiheet tuppaavat putoilemaan melko nopeasti :) kiitos hyvistä vinkeistä tähän asti, mm. noita ikean pikkupyyhkeitä kävin jo hankkimassa pari pakettia! Tavaraa alkaa olla jo ihan kiitettävästi, saa nähdä miten riittää pari lipastonlaatikkoa ja hyllyä :P

Onko esim. silkkimyssy maineensa veroinen? Ja minkälaiset vaatteet on helpointa pukea päälle?

Mä lähestyn asiaa siitä näkökulmasta, mitä meillä jäi lähes tai kokonaan lopulta käyttämättä: pinnasänky patjoineen, sitteri, puuhamatto, vaunukoppa ja amme. Rasvat ja pesuaineet. Kertakäyttöiset hoitoalustat ja itse asiassa koko hoitolaukku (pari vaippaa ja harso kulki käsilaukussa). Rintapumppu ja maidonkerääjä (eipä herunut pumpulle tai "muuten vaan").

Tässä listassa on paljon muiden välttämättömiä, eli varaudu koko kaikkeen tai sitten tekemään ostoksia vauvan synnyttyä, koska vasta sitten tiedät millainen tapaus teille tulee.

Mun suosikkeja pienelle oli bodyt kirjekuoripääntiellä ja puolipotkarit tai sukkahousut. Unihaalareista vetoketjullinen tai haaroista aukeava malli, kaulasta napaan nepparit on vaikein vaipanvaihdolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Järjen ääni;26736546:
Hommaa pöytä, sulla menee selkä pilalle jos vaihdat aina vaipat lattialla/sängyllä. Pöytä on ehdoton! Ja tosiaan joskus se oppii kääntymään ja käännähtää pesukoneen päältä lattialle.

Mulla ei ollut hoitopöytää, vaihdoin aina lattialla tai sängyn päällä. Ei siinä selkä mene jos itsekin istuu.. Ihan turha olis ollut hoitopöytä.

Silkkimyssyt päässä ekat parikuukautta sisälläkin ulos mennessä joko vaihtanut villaiseen kypärämyssyyn tai laittanut talvihatun suoraan silkkimyssyn päälle. Muutenkin vannon Ruskovillan villavaatteisiin, lapsilla ekat kuukaudet oikeestaan vaan villaa päällä. Ruskovillalta voi tilata villavauva oppaan ilmaiseksi. Molemmat mun lapset olleet talvivauvoja. Suosittelen myös kaukalopussia esim. Eisbärhen tms. On todella kätevä.

Yhteistyössä