Vauvan nukuttamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
Täällä aina nukahtamispulmaisten lasten vanhemmille ilmoitetaan, että olisit opettanut nukahtamaan yksin jo vauvana. Niin kertokaa mulle, miten se tehdään? Mulla on kuukauden ikäinen vauva joka nukkui iholla ensimmäiset viikot huonon maidonnousun ja hitaan painonnousun vuoksi. Ja todellakin sai lupsutella tissiä just niin kauan kuin vain jollain tapaa viitsi. Mutta onko peli nyt sitten menetetty ja lapsi nukkuu sylissä päiväunet vielä 3-vuotiaana, vai mitä tässä kuuluisi tehdä? Yritän kyllä vauvaa rattaisiin/sänkyyn nukkumaan, mutta ei nukahda, ja jos siirtää nukkuvana, herää parin minuutin päästä itkemään. Mites tämä tehdään "oikein"?

Kantoliinassa kyllä nukkuu, mut en kyllä haluaisi "opettaa" siihenkään, että nukkuisi kaikki unensa liinassa ja minä hytkytän. Käy pidemmän päälle raskaaksi ja vaikeuttaa esikoisen kanssa toimimista.

No viet sen sänkyyn nukkumaan, kyllä se sinne ajan kanssa oppii. Osta unipussi, niin ei herää kun siirrät sylistä sänkyyn. Toisaalta ei sulla vielä ole kiire vauvaa omassa sängyssä nukuttaa vielä, koska se on niin pieni. Kyllä ne myöhemminkin oppivat.

kuukauden vanha! Ei ollenkaan vanha siis. Anna nukkua vaan sylissä jos siinä nukkuu, kyllä ne pikkuhiljaa alkaa oppia kun tulee rytmiä jne. Tuon ikäinen voi vielä ihan hyvin nukkua sylissä eikä tarvi pelätä, että se siinä vielä vuosien päästä olisi.