vauvan nukkumispaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Missä teiän vauva nukkuu yöllä, entä päivällä? Ja minkä ikäinen?
Meillä yöllä nukkuu pinnasängyssä ja päivällä välillä myös pinnasängyssä ja välillä kehdossa.

Meillä aina nukkunut mun vieressä. Ihan pienenä oli satunnaisesti pinnasängyssä. Koin kuitenkin liian hankalaksi hoitaa sinne. Oli hankala syöttää ja hankala vaihtaa vaippaa. Hankala laittaa tuttia suuhun takas jne.

meillä on kaikki vauvat nukkuneet mun vieressä niin kauan kun on yöllä syöneet.sen jälkeen pinnasängyssä joka on m,eidän sängyn vieressä. päivällä vaunuissa tai manducassa.

kohta 9-kuinen nukkuu yöt pinnasängyssä omassa huoneessaa, kuuden maissa haetaan viereen, siinä nukkuu vielä pari tuntia. päiväunet nukkuu vaunuissa, isänsä joskus nukuttaa toisille unille sisälle.

Yöt mun vieressä, herää meinaan kahden tunnin välein. Mies on karkoitettu alakerran sohvalle, jossa taas vauva nukkuu päivisin ellei sitten vaunuissa ulkona. Satunnaisesti nukkuu pinnasängyssä jos miehen "pitää" nukkua mun vieressä. Vauva 3,5 kk. Aloitan ensi viikolla kiinteät, jos vaikka yöunet pitenisi.

Yöt nukkuu mun vieressä. Päivällä nukkuu yleensä liinassa tai sängyssä, joskus harvoin myös sohvalla tai kaukalossa.

Niin ja 4,5kk on ikää.

Viimeksi muokattu:
Kumpikin nukkui aluksi äp-laatikossa. Kuopus myös ajoittain mun vieressä ellei muuten saanut unta. Esikoinen ei mikään kyljessä kyhnyttäjä ole koskaan ollutkaan. Sitten kumpikin pinniksessä ensin meidän sängyn vieressä ja myöhemmin omassa huoneessa. Esikoinen muutti 6 kk iässä, kuopus 10 kk:n.

Molemmat ovat nukkuneet päiväunet joko vaunuissa ulkona tai sitten sisällä omassa nukkumapaikassaan.

Ekat 11 kk:tta nukkui yöt vieressä. Koin sen helpoimmaksi yösyöttöjen kannalta. Kun yösyötöt jäivät pois, siirtyi lapsi pinnasänkyyn meidän sänkymme viereen.

5 kk:n ikäiseksi nukkui päiväunet joko vaunuissa tai sisällä kantoliinassa. Harvoin sain nukkumaan sängyssä ½ h pidempään. Sitten tulivat helteet, ja vauva lakkasi kerrasta nukkumasta vaunuissa. Siirtyi sisälle nukkumaan, välillä nukuin vauvan kanssa, välillä nukkui pinnasängyssä.

Poika 7 kk nukkui aluksi yönsä äitiyspakkauksen laatikossa ja sitten pinnasängyssä. Joskus levottomina öinä otan viereeni sänkyyn nukkumaan. Päiväunet nukkuu vaunuissa.

Yhteistyössä