Vauvan navasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityskä

Vieras
Mistäköhän vois johtua kun 2vkoa vanhan vauvan navasta on ruvennu verta tulemaan?? Napatynkä lähti alle viikon ikäisenä. Oon puhdistellu napaa septidinillä, mut se vaan vuotaa. Ei paljon, mut joka vaipan vaihdon yhteydessä napa on verinen.. Onko kellään muulla samanlaista ollu? Neuvolaan yritin soitellla mut ei se vastaa kun ei ole puhelintunti...

Meillä oli napa kans verisenä vähän aikaa sen jälkeen kun tynkä oli lähtenyt. Tai ekaks siihen napaan tuli sieni johon neuvolassa laittoivat laapista. Viimeiset päivät ennen ku se sieni parani, napa vuoti vähän verta niin että pumpulipuikko oli aina ihan punainen.

Ei se näytä kuivalta eikä rikkinäiseltä ja se vuotaa sieltä sisältä, en saa näkyviin sitä, mistä kohti vuotaa. Pitää varmaan odotella huomiseen ja soitella sit. Huolettaa vaan et mikähän siinä on, ettei tulehtuis pahaks...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei se näytä kuivalta eikä rikkinäiseltä ja se vuotaa sieltä sisältä, en saa näkyviin sitä, mistä kohti vuotaa. Pitää varmaan odotella huomiseen ja soitella sit. Huolettaa vaan et mikähän siinä on, ettei tulehtuis pahaks...

Eihän liiku sen verran, et vaippa jotenkin hankais? Hyvinhän sä sitä hoidat, kysele huomenna neuvolasta lisää neuvoa.

Meillä myös vuoti vauvan napa ja siihen laitettiin metyleeni siniä. (apteekkitavaraa) Mutta meillä terveydenhoitaja laittoi sitä neuvolakäynnillä, niin ei tarvinnut itse sitä ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eihän liiku sen verran, et vaippa jotenkin hankais? Hyvinhän sä sitä hoidat, kysele huomenna neuvolasta lisää neuvoa.

Se voi kyllä olla et vaippakin hankaa... Pitää huomenna kysellä :) Kiitos teille:)

Meillä kanssa vuosi jonkun verran verta tuon toisen pojan napa ehkäpä jotain viikko napatyngän irtoamisen jälkeen. Mä putsasin sitä pumpulitikulla ja desinfiointiaineella kerran päivässä ettei tulehtuis (ja useammin en viitsinyt ihoa rasittaa). Nopeasti se siitä sitten parantui.

Yhteistyössä