Vauvan mode ja kirjoittajista pidetyt tietokannat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pari vuotta sitten vauvalla joku esiintyi yöllä modena ja kertoi, että kaikista aktiivisista kirjoittajista pidetään tietokantaa, josta sitten tietoja yhdistelemällä etsitään kirjoittajista myös henkilökohtaisia tietoja. Siinä ketjussa hän sitten kertoi kirjoittajista näiden aiempia kirjoituksia ja kertoi selvittäneensä yhden keskustelijan henkilöllisyyden, jonka siis tää keskustelija myönsi ja säikähti siitä. Tietenkin tää kaikki saattoi olla bluffia, mutta useampi on kertonut, että vauvan mode on alkanut kirjoitella heille viestiketjuihin asioita joita ei voi tietää muuten kuin lukemalla aiempia kirjoittajan viestejä. Itsellekin on käynyt niin, että minulle on vastattu viittaamalla viestiin, jonka olen kirjoittanut ehkä jo vuosia sitten. Se on selvästi ollut talletettuna johonkin, josta se löytyy nopeasti. Ja tässä välissä on siis ip-osoite vaihtunut, eli niitä tietoja on kerätty aktiivisesti.

Minusta tää on jo pelottavaa ja asiatonta. Joku täällä varmasti tietää, että onko näitä tietokantoja ja onko niiden pitäminen laillista.

Aika hyvin pystyy täälläkin tunnistamaan kirjottajat, etenkin perskärpäset joten se on aivan sama millä ip:llä ko henkilö kirjoittaa. Eli vaikka vaihtaisi tor.fi:llä ip:n niin on lähes aina päivänselvää kuka kirjoittaja on. Muutenkaan ei ole kauhean ovelaa kirjotella samoja maneereja yhtäkkiä Saksasta, Ranskasta ja Yhdysvalloista :D hirveästi ko toimi ei peittele jälkiä. Toimin modena toisella palstalla ja ei sieltä ainakaan kykene näkemään mitä kaikkea jollain ip:llä on tehty. On itse asiassa melko vaikea "pysyä jonkun perässä" pelkästään ip:n avulla. Jokaista kommenttia pitää klikata erikseen ja muistaa ip, sitten se voi vaihdella yhdellä ihmisellä jos hän kirjoittelee kännykällä ja parilla eri koneella. Joka kerta ne kolme eri ip:tä auki, tarkistat onko sama ja sitten saatat huomata kyseessä olevan sama. Aika kova vaiva ainakin minusta klikkailla kaikkia mahdollisia viestejä... Saisi olla todella mielenkiintoinen tyyppi että jaksaisin nähdä vaivaa. Ei ole tullut vielä vastaan tällaista.... Jos epäilisin jonkun tutun kiusaavan minua ja kertovan henkilökohtaisia tietojani, saattaisin nähdä tuon vaivan, mitenkään en silti voisi löytää kaikkia hänen viestejä. Ihan joka ikistä palstan Viestiä ei jaksa availla niin että ip näkyy :D

Aika hyvin pystyy täälläkin tunnistamaan kirjottajat, etenkin perskärpäset joten se on aivan sama millä ip:llä ko henkilö kirjoittaa. Eli vaikka vaihtaisi tor.fi:llä ip:n niin on lähes aina päivänselvää kuka kirjoittaja on. Muutenkaan ei ole kauhean ovelaa kirjotella samoja maneereja yhtäkkiä Saksasta, Ranskasta ja Yhdysvalloista :D hirveästi ko toimi ei peittele jälkiä. Toimin modena toisella palstalla ja ei sieltä ainakaan kykene näkemään mitä kaikkea jollain ip:llä on tehty. On itse asiassa melko vaikea "pysyä jonkun perässä" pelkästään ip:n avulla. Jokaista kommenttia pitää klikata erikseen ja muistaa ip, sitten se voi vaihdella yhdellä ihmisellä jos hän kirjoittelee kännykällä ja parilla eri koneella. Joka kerta ne kolme eri ip:tä auki, tarkistat onko sama ja sitten saatat huomata kyseessä olevan sama. Aika kova vaiva ainakin minusta klikkailla kaikkia mahdollisia viestejä... Saisi olla todella mielenkiintoinen tyyppi että jaksaisin nähdä vaivaa. Ei ole tullut vielä vastaan tällaista.... Jos epäilisin jonkun tutun kiusaavan minua ja kertovan henkilökohtaisia tietojani, saattaisin nähdä tuon vaivan, mitenkään en silti voisi löytää kaikkia hänen viestejä. Ihan joka ikistä palstan Viestiä ei jaksa availla niin että ip näkyy :D
Tunnistin sut :sneaky:

Tuota siis, eikö kaikki mitä täällä kirjoitetaan ja mitä täällä näkyy, ole jossain tietokannassa :alien: Ei kai nämä jutut missään epämääräisessä bittiavaruudessa ole, vaan tietokannassa, mihin kaikki tallennetaan. Ihan googlettamallakin saa varmaan samat tiedot esiin, jos vaan vaivautuu etsimään kaikki jonkin tietyn nikin kirjoitukset. Kannattaa varmaan vähän opiskella tietojenkäsittelyn alkeita, että ymmärtäisi, miten kaikki toimii :X3:

Tuota siis, eikö kaikki mitä täällä kirjoitetaan ja mitä täällä näkyy, ole jossain tietokannassa :alien: Ei kai nämä jutut missään epämääräisessä bittiavaruudessa ole, vaan tietokannassa, mihin kaikki tallennetaan. Ihan googlettamallakin saa varmaan samat tiedot esiin, jos vaan vaivautuu etsimään kaikki jonkin tietyn nikin kirjoitukset. Kannattaa varmaan vähän opiskella tietojenkäsittelyn alkeita, että ymmärtäisi, miten kaikki toimii :X3:

Niin kuin kaikki vierailija-nikin kirjoitukset?

En tarkoita nimimerkillä kirjoittavien viestien tallentamista, vaan sitä että anonyyminä kirjoittelevien ihmisten viestejä tallennetaan. Esimerkiksi niin, että olen vuonna 2014 kertonut, että talon katto on alkanut vuotaa ja harmitelut sitä. Kun nyt kirjoitan sitten vaikka siitä että lapsella on nuha, mulle kirjoitetaan viestiketjuun, että ei ihmekään kun asutte talossa jonka katto on vuotanut, homettahan siellä teillä on, samasta syystä sun lapsella varmaan on sitä ihottumaakin. Minua ei mitenkään voi yhdistää tähän aiempaan kirjoitukseen sen kirjoituksen perusteella. Ja hyvin usein se sävy on ilkeä, kuten monissa muissakin hämmentävissä, henkilökohtaisen kuuloisissa vastauksissa joita muut ovat saaneet. Enkä ole mikään asiattomuuksien kirjoittaja, jota pitäisi seurata ja bannailla.
ap

En tarkoita nimimerkillä kirjoittavien viestien tallentamista, vaan sitä että anonyyminä kirjoittelevien ihmisten viestejä tallennetaan. Esimerkiksi niin, että olen vuonna 2014 kertonut, että talon katto on alkanut vuotaa ja harmitelut sitä. Kun nyt kirjoitan sitten vaikka siitä että lapsella on nuha, mulle kirjoitetaan viestiketjuun, että ei ihmekään kun asutte talossa jonka katto on vuotanut, homettahan siellä teillä on, samasta syystä sun lapsella varmaan on sitä ihottumaakin. Minua ei mitenkään voi yhdistää tähän aiempaan kirjoitukseen sen kirjoituksen perusteella. Ja hyvin usein se sävy on ilkeä, kuten monissa muissakin hämmentävissä, henkilökohtaisen kuuloisissa vastauksissa joita muut ovat saaneet. Enkä ole mikään asiattomuuksien kirjoittaja, jota pitäisi seurata ja bannailla.
ap

Kaikki on nykyään mahdollista, vaikka monet eivät sinisilmäisesti haluaisi uskoakkaan.

Mutta luulen että kohdallasi saattaa hyvinkin ja onkin vielä sattumaa vain. Älä ajattele liikaa moisia, tai sekoat.

ap

Et ole väärässä. Näkyvät seurailevan ja jopa paljastavat itsensä siitä että seuraavat. Huonoa bisnestä vauva.fille ja erityisesti lukijoiden luottamukselle.

Vaikea usko että kenenkään tuntemattoman elämä kiinnostaisi niin paljoa, että näkisi moista vaivaa. Tai ainakaan mun ei.

Huonoa ja sopimatonta modea voi kiinnostaa. Modet yleensä ymmärtävät mistä rahat sivustolle tulee ja tekevät työnsä hyvin. Sitten voi olla joku yksittäinen mode joka hakeutunut hommaan ison egon ja sairaalloisen uteliaisuuden vuoksi unohtaen sen miten tärkeää on lukijoiden luottamus kirjoitti ne mitä soopaa tahansa. Kävijöistä ja kirjoittajistahan ne mainostulotkin kertyvät. Kyllähän se jotain kertoo jos mode kaivelee vanhoja viestiketjuja ylös koska ovat ristiriitaisia uuden kirjoituksen kanssa. Se on viesti kirjoittajalle "minulla on valta tiedän sinusta paljon". Tällainen persoona ei sovi modeksi saati työntekijäksi mihinkään jossa käsitellään luottamuksellisia tietoja.

Muistakaapa miten moni poliisi oli selaillut Mika Myllylän tietoja vain siksi kun heillä oli sinne pääsy. Ihmiset ovat uteliaita ja tilaisuus tekee varkaan.

Yhteistyössä