vauvan liikkeet vähissä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
en ole viikkoon tuntenut liikkeitä :( tunsin möyrintää viikolla 12 ekan kerran ja kunnon potkut tuli 15+3 ja 15+4, mut nyt on menossa 16+4 ja en ole tosiaan viikkoon tuntenu yhtään mitään.
Yritän siskoa saada puhelimella kiinni jos lähtisi minun kanssa päivystykseen kuunteluttaa sydänäänet. Mut ei se vastaa :kieh:
Mut pelottaa että ne käännyttää siellä takaisin koska tuo meidän päivystys on saanu ns. huonon maineen ku ei ota aina ihmisiä vastaan vaikka olis kuinka tärkeää päästä lääkärille. Siis ihan p*ska paikka ja työntekijät p*rseestä

Mulla kävi kans kolmannen kanssa sillai, et ekat liikkeet tuntu noin viikolta 13 ja sitte tuli yhtäkkiä muutaman päivän tauko ja ehdin kovasti panikoida. Kävin sillon iha neuvolassa kuunteleen sydänäänet ja hyvin kuulu. Tädin selitys sillon näille liikkeiden katoamiselle oli se, että vauva ois huitonu sillä hetkellä selän puolelle ja siks en tuntenu mitään Toivottavasti sulla on sama homma, et vauva vaan tuikkii selkäpuolelle nyt. Mut kannattaa sinne päivystykseen silti mennä oman mielenrauhan takia mikäli et huomiseen odota, et menisit ihan neuvolaan.

mie olen niin paniikissa etten malttaisi huomiseen odottaa :( tai voi kyl käydä niinkin että pitää odottaa jos ei ota mua vastaan. Ja tuon viikon 12 jälkeen tunsin melkein joka päivä jotain pientä liikehdintää. Mut heti kun kunnon potkut tuntuu niin ei mitään sen jälkeen :(

Veikkaisin kans, että vauva on vaan käntynyt niin, ettei liikkeet tunnu. Tuon ikäinen on kuitenkin vielä niiiin pieni, että pääsee köllimään vaikka missä asennossa ja kohdassa. Mut jos vaivaa, käy ihmeessä kuunteluttamassa ne sydänäänet. :hug:

No toivottavasti ottavat vastaan siellä päivystyksessä. Omituista jos tämmösessä asiassa eivät ota ku kyse kuitenki vauvan tilasta.. Ja mulla toi liikkeiden tauko tuli just viikolla 14-15 jos nyt oikein muistan.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
sinä taidatkin asua sörhipöykerö jyväskylässä, vai muistanko väärin? onko mitään tietoa miten ne ottaa edes kyllöön vastaan jos menen sinne?

eikös kyllön päivystys oo kokonaan siirtyny sairaalan puolelle?Ja mee käymään äippäpolil,sinne kyl ottavat vastaan

Alkuperäinen kirjoittaja miliisi:
sinä taidatkin asua sörhipöykerö jyväskylässä, vai muistanko väärin? onko mitään tietoa miten ne ottaa edes kyllöön vastaan jos menen sinne?

eikös kyllön päivystys oo kokonaan siirtyny sairaalan puolelle?Ja mee käymään äippäpolil,sinne kyl ottavat vastaan

ai, mie en ole tuollaista kuullut. voikos äippäpolille mennä näin sunnuntaina nuin vain? :ashamed:

Mulle on vähän epäselvää, että mikä on nykyisin Kyllön ja keskussairaalan suhde noissa päivystysasioissa. Mut sinuna menisin käymään sairaalassa äippäpolilla. Siellä on ihana henkilökunta, eivät varmasti käännytä hätäilevää odottajaa matkoihinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

Mulle on vähän epäselvää, että mikä on nykyisin Kyllön ja keskussairaalan suhde noissa päivystysasioissa. Mut sinuna menisin käymään sairaalassa äippäpolilla. Siellä on ihana henkilökunta, eivät varmasti käännytä hätäilevää odottajaa matkoihinsa.

kiitos :)

ai, mie en ole tuollaista kuullut. voikos äippäpolille mennä näin sunnuntaina nuin vain? :ashamed:

Sairaalalle ainakin avattiin joku uusi ensivasteyksikkö, mutta siitä en oo ihan varma, miten vaikutti Kyllön normipäivystykseen.

tosi kurjaa ja varmasti mietitytää. toisaalta päivystys ei välttämättä ota tollasen asian takia, kun eihän siinä oo noilla vikoilla valitettavasti mitään tehtävissä, vaikka äänissä jotain häikkää oliskin. ainoa on, että sais itelleen rauhan. mutta varsinainen päivystystapaus ei kuitenkaan ole. harmi kyllä, voin kuvitella, miten piinaavaa tuo on.

Yhteistyössä