Vauvan liikkeet/toinen odotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ritva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ritva

Vieras
Te jotka odotatte toista vauvaa, niin tunnetteko potkut kovin erilailla nyt kuin ekassa raskaudessa? Itseäni on alkanut huolettaa, kun ei kunnon potkuja/möyrimistä vielä tunnu...Esikoisesta tunsin liikkeet jo mahan päältä vkolla 19 ja ihan päivittäin. Nyt ollaan myös vkolla 19 ja juurikaan mitään ei vielä tunnu. Tai siis ehkä n. vkolta 16 alkaen on tuntunut pientä kutinaa vatsassa aina silloin tällöin, mutta nyt olen alkanut sitäkin jo epäilemään, että tuleeko se kutina nyt varmasti vatsan sisältä vai mitä...?! Joka puolella aina lukee, että toista odottaessa potkut tuntee aikasemmin ja selvemmin, mutta minulla ei nyt näin ainakaan ole!! Rakenneultra onneksi viikon päästä, että siellä sitten saa selvyyden viimeistään, että missä mennään. Toki tiedän, että on niin istukan paikasta ja vauvastakin kiinni nuo liikkeiden tuntemukset, mutta silti huolettaa....Eli jos kohtalotovereita, niin laittakaahan kannustavia viestejä...

Ei ole kokemusta, mutta kyllä se istukka voi tosi paljon estää niiden liikkeiden tuntemista ja toinen juttu on se mitä itsekin mietit, että josko siellä nyt kasvaisi rauhallisempi kaveri. Ole huoleti, tuossa vaiheessa ei varmaan tarvitse toisestakaan vauvasta vielä liikkeitä joka päivä tuntea ollenkaan!

Esikoiselta tunsin ekat selvät liikkeet rv 18+4, nyt toiselta ekat pienet n.rv 14 ja silloin tällöin, aika harvakseltaan, liikkeitä siitä eteenpäin. Tällä toisella varmasti hiukan enempi tilaa ja rauhallisempi tapaus.. Luulen.

Joo, noilla viikoilla masuasukilla on vielä "paljon" tilaa liikkua kohdussa, joten liikkeet eivät välttämättä tunnu. Ja kuten itsekkin totesit ultrasta saat mielenrauhan. Tsemppiä ja malttia ultraan!

Heippa!

Minullakin toinen raskaus meneillään ja huolissani olen. Ekasta tunsin liikkeet noin viikolla 16 jo melko selkeästi. Nyt menossa viikko 18 enkä ole ihan varma olenko tuntenut vielä mitään liikkeitä! Tiistaina on neuvola, joten jännittää pirusti kuuluuko enää sydänääniä. Ei auta kuin toivoa, että kuuluu! Voikohan olla, että tilaa olisi enemmän nyt kakkosella, kun ekasta synnytyksestä on vasta vuosi?

Minulla myös toinen tulossa ja juurikaan mitään ei tunnu. Esikoisen liikeitä tunsin selvästi viikolta 18, mutta nyt olen viikolla 16 ja ihan muutaman kerran on perhosen lehahdus massussa käynyt eli kyllä meitä on muitakin joilla sama huoli kun aina sitä kuitenkin pelkää pahinta. Onneksi neuvolassa ottavat vastaan ja kuuntelevat sydänäänet jos on tosi huoli ja ei muuten saa rauhaa eli soita vaan neuvolaan jos et pysty odottamaan ultraan saakka.

Yhteistyössä