Vauvan liikkeet rv36

  • Viestiketjun aloittaja Maamuli
  • Ensimmäinen viesti
Maamuli
Onkohan mahdollista, että vauvan liikkeet jotenkin vähenevät "loppua kohden" mentäessä? Minusta tuntuu ettei vauva potki enää kylkeen samalla lailla kuin aiemmin..! Ehkä olen vainoharhainen, mutta vauva on aiemmin potkinut todella paljon, ja nyt pari päivää on selkeästi ollut todella (pelottavan) rauhallista. Vai kenties vauva laskeutuu jo jotenkin alemmas, että liikkeet eivät enää tunnu samalla lailla kuin aiemmin?! Kokemuksia? Kiitos! :)
 
heinis07
Noilla viikoilla alkaa vaan olee tila vähissä siihen riehkaamiseen. Jos kuitenkin tunnet liikkeitä päivän mittaan, niin ei mitään hätää :) Mulla ainakin esikoisella oli hikka vähintään muutaman kerran päivässä ja siitä aina ties, et oli välillä selkä toiseen kylkeen päin ja välillä toiseen.
 
Mariella81
Kohdussa alkaa oleen todella ahdasta, eli liikeradat lyhyempiä. Ja meillä ainakin vaihtelee tosi paljon päivittäin, esim. nyt lauantai ja tiistai olivat todellisia RYMYpäiviä, sunnuntai ja maanantai huomattavasti rauhallisempia... vähän vaan siirteli pyllyä toiselta puolelta toiselle. Ei tarvitse huolestua jos liikkeitä kuitenkin tuntee, Odootajan opas kirjasessa neuvottiin että jos oot rauhallisesti paikallas pitäisi tuntua 10-50 liikettä tunnin aikana, jos ei niin juo sokerista mehua, jaloittele ja uudestaan sohvalle/sänkyyn tunniksi, jos ei vieläkään liikkeitä tuo 10-50 niin sitten soitat neuvolaan tai synnärille sydänääniä kuuntelemaan. Ite oon ollut aivan hermoheikkona noiden liikkeiden tuntemattomuuden kanssa joinakin päivinä, mutta huomaan että mitä enemmän hermostun, sitä varmemmin niitä liikkeitä ei myöskään tunnu.

Mariella 37+1
 
Maamuli
Kiitos vastauksista! Niinkai se on, että turhaan sitä hermoilee.... Ilmeisesti vauva on kuitenkin jotenkin kääntyny, koska ne liikkeet mitkä tuntuu, ei tunnu ollenkaan kyljissä niinkuin aiemmin.. (?!) Noh, kunhan vaan pysyy pää alaspäin niin kaikki on hyvin.. :) Tälläistä tää raskaus on - ainaista hermoilua jostain...
 
XX07
Mulla ihan sama vika. Alkoi just noilla viikoilla ja on jatkunut siitä asti. Liikkeet on ihan erilaisia, lähinnä vain sellaista pyllyn siirtelyä puolelta toiselle (harvoin) ja muuten vaan sellasta pientä "vellomista". Tuntuu että joinakin päivinä ei ole mitään liikkeitä. Samoin minä luin tältä palstalta, lehdistä, kirjoista ja kuulin tutuilta, että vauva tosiaan liikkuukin vähemmän ja erilailla kuin aiemmin. Tilaa on vähän, ja sanotaan että vauvat alkavat kerätä voimia synnytystä varten liikkumalla vähemmän. Joten ihan on normaalia!
 

Yhteistyössä