Vauvan liikehdintä sattuu alavatsaan.. Mistäköhän johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Alavatsassa ikävä tunne ja kun vauva oikein myllää niin välillä sattuu ikävästi. Kipu tuntuu siis alavatsalla, välillä virtsarakolla ja välillä jopa jossain selän tietämillä.

Mistähän kipu voisi johtua? Joku tulehdus? Voisko perätila?

Mietin tässä soittaisinko synnärille ja kyselisin, muttei kipu kuitenkaan ole jatkuvaa eikä 'sietämätöntä', eikä mitään verivuotoa ole.
Silti epämiellyttävä olo.

Raskausviikkoja 34+4.

Kyllä mullakin välillä oikein koski, kun vauva ilmeisesti vaihtoi asentoa mahassa, tai mitä lie. Tuntui että virtsarakko repeää, vihloi välillä niin kamalasti.
Kaipa se on ihan normaalia, että koskee, kun sisällä on toinen ihminen liikkumassa. Varsinkin loppuvaiheessa, kun vauveli alkaa olla jo iso.

Mulla myös inhottavaa alavatsakipua välillä,mutta se on ainoastaan oikealla puolella "jossain munasarjan tietämillä".Välillä tunne on jomottava,kävellessä tuntuu niinkuin olisi lihas revähtänyt.Inhottava kipu,olen päätellyt josko johtuisi siitä että vaavi on perätilassa,jos se jotenkin painaa tuonne toiselle puolen alavatsaa...Mulla raskausviikkoja 28.

Niin no kyllä liikehdintä on ennenkin tuntunut kyljissä pahalta mutta tämä on erilaista. Ja välillä sattuu häpyluun tietämille niin että pakko pysähtyä, mutta en sitä kipua tarkoita.

Ja liitoskipujakin on, en tarkoita sitäkään kipua :)
Tämä tuntuu enemmän tuolla alavatsan 'sisällä' eikä niinkään lihaksissa. Tosi hankala kenellekään selittää, epämukavaa kyllä.
Esikoista odottaessa ei tälläistä ollut.

Yhteistyössä