Vauvan leuka väpättää?

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Kippuravarvas
Meillä 4kk pojalla joskus väpättää leuka, en ole sitä minään pitänyt. Mutta nyt th neuvolassa sanoi että puhu siitä lasten polilla(kun ollaan menossa muissa asioissa) ja kun kysyin että miksi niin sanoi että muuten vaan ja että seuraile missä tilanteissa väpättää :eek: nyt jäi lievästi sanottuna vainoharhainen olo :snotty:
Että väpättääkö muilla?
 
Meidän pojalla "väpätti" käsi suurin piirtein samassa iässä (siis tuossa 4-6kk:n) kieppeillä. Itte otin sen puheeksi neuvolassa ja siitä konsultoitiin sitten lastenlääkäriä. Íhan vaan siksi että saatiin "oikean lääkärin" mielipide asiaan, kannattaako asiaan kiinnittää sen kummempaa huomiota. Aika helpolla ne neuvolassa neuvoo pyytämään lääkärinkin mielipiteen tuollaisissa asioissa, ihan äidinkin mielenterveyden vuoksi. :whistle: :D
Meillä tuo väpättinen loppui sitten itsekseen; en usko että teilläkään mitään kummempaa.... :hug:
 
Vieras
Meiän nyt 1v tytöllä väpätti kans leuka pienempänä. Neuvolassa sanottiin et johtuu keskushermoston kehittymättömyydestä, ei hätää! Ihan terve on tyttö, joten en huolestuis kauheesti
 
ä4
siis jos on kyse sellasesta väpättämisestä esim syödessä, kun ottaa tuttipullon tai tissin pois suusta, niin väpättää vähän aikaa, niin ihan normaalina oon pitäny ja kaikilla meidän vauvoilla on vähän tuo leuka väpättäny.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnititkö :
itse huomion tuohon väpättämiseen vai kiinnittivätkö neuvolassa? Väpättääkö kauan? Onko kuinka "huomattavaa"? Tuleeko muulloin esiin?
Mä olen pitänyt sitä vaan söpönä, th siihen huomionsa kiinnitti. Muutaman sekunnin vissiin kerrallaan..en mä edes muista missä muissa tilanteissa väpättää.muoks. ja siis ihan selvästi väpättää
 
miiru
meillä poika teki tuota joskus 4kk ikäisenä, neuvolalääkäri siihen kiinnitti myös huomiota. Sanoi, että se saattaa liittyä jotenkin riittävään kalsiumin saantiin, En muista tarkemmin, kun meillä loppui tuo väpättäminen aikanaan ja liittyi siihen, että poika oli ja on edelleen herkkä lämpötilan vaihteluille.
 
sukulaisen vauvalla väpätti leuka ihan vauvana, olikohan sillä sokeriarvot alhaalla?! sen verran jo aikaa etten tarkasti muista. niitä arvoja kuitenkin seurattiin aikansa ja katottiin että syö hyvin ja tarpeeksi tiheästi. tuo väpättäminen kyllä sitten loppui kun vähän kasvoi isommaksi.
 
vierailija
Pikkusiskolla väpätti leuka vauvana niin paljon että sai lempinimekseen "väpä". Myöhemmin lapsuudessa nukahteli omituisiin paikkoihin, oli hyvin itkuherkkä ja sai paljon nenäverenvuotoja. Raudanpuute anemiahan sillä oli ollut ties kuinka kauan. Nyt itsellä on kolmeviikkoinen poika jolla leuka myös väpättää. Sain raudanpuute diagnoosin pitkään jatkuneiden oireiden jälkeen viime kesänä, ja tulin vihdoin vuosien yrittämisen jälkeen raskaaksi kun aloin syömään rautaa. Nyt vaan toivon ettei pojan leuanväpätys johdu raudanpuutteesta, lääkärit kun niin nihkeästi tekee asialle mitään.
 

Yhteistyössä