Vauvan/lapsen pyllypesusta kysyttävää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ddee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

ddee

Vieras
Käytääkö joku ihan aamuisen pyllypesun sijaan noita kosteuspyyhkeitä? Itse tässä harkitsen vakaasti alkavani niiden käyttäjäksi koska 11kk:n pyllypesu alkaa olla kovin hankalaa, tai siis se kun pitää ehtiä kuivaa jalat ja kaikki ennen vaipan laittoa, eikä kärsvällisyys riitä seisomaan sit hetkeä..

Sitten ehkä vähän tyhmä kysymys.. Kuinka isoksi asti lapsen pylly pestään parikertaa/pv? Lähinnä tuota aamupesua mietin?
Tietty varmaan olis ihan aikuisillekkin hyvä suihkuttaa alakerta aamuin illoin, mutta meillä ainakaan ei ole siihen totuttu koska käydään joka ilta suihkussa ni se on riittänyt.

Meillä lapsi 2,5v ja käyttää univaippaa vielä. Niin kyllä peppupesu tehdään vieläkin aamuisin ihan vedellä. Ei niitä jalkoja tarvitse kastella kun pesee pelkän pepun niin helpommalla pääsee.

Mä olen sitä mieltä että kyllä sen vesipesun tarvitsee myös aamulla jos on vaippa yöllä käytössä. Mietippä pitkä yö ja pissit hautonu. Ei sitä saa puhtaaksi niillä kosteuspyyhkeillä.

Kyllä se hyvää tekee iholle kun pissat pestään pois yövaipan jälkeen ja saa hieman ilmaakin iho. Mä en käyttäisi kosteuspyyhkeitä. Niissä on ties mitä aineita. Meidän poika on niille allerginen. Kohtahan se lapsesi kävelee(ellei jo kävele) ja voit antaa hetken viipottaa peppusilleen ;) ellei ole sellainen että heti pissiä suihkii ilman vaippa.

Poika meillä on 1v 10kk ja aamupesut sekä kakan siivoamisen yhteydessä pestään. Niin kauan kun on vaippa niin pestään joka kakan jälkeen ja aamuisin. On se varmaan puhtaampi olokin pesun jäljiltä kuin kosteuslappujen jälkeen.Ja meilläkin kylvetään/suihkutetaan joka ilta.

Meillä pestään vauvan pylly lähes joka vaipanvaihdon yhteydessä vedellä. Joskus pelkän pissan jälkeen tulee vaihdettua ilman pesua. Tämän lisäksi kylpy vähintään joka toinen päivä. Vauva nyt 5,5 kk vanha, mutta samalla kaavalla jatketaan varmaan niin pitkään kuin vaippoja käyttää.

Vaippakauden jälkeenkin varmaan pestään vedellä vessakäynnin yhteydessä.

Meillä pestää kohta kolmevuotiaan peppu edelleen aamuin illoin ja kakan jälkeen, vaikka vaippoja ei ole ollut aikapäiviin käytössä. Vaippapeppu pestiin samoilla säännöillä, samoin tuleva vaipankäyttäjä. Puolivuotiaasta eteenpäin peppu pestiin niin, että lapsi laitettiin "istumaan" lavuaarin reunalle, pestiin pylly ja kuivattiin ylimmät jo ennen lavuaarilta nostoa, jolloin jalkoja ei tartte kuivata. Nykyään pyllynpesu käy jo hyvin pytyllä.

Yhteistyössä