Vauvan korkea syke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaavi :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaavi :)

Vieras
Olin aamulla neuvolassa ja vauvalla oli liian korkea syke.
Lääkäri sanoi että johtui siitä kun olin selälläni ja en voi esim. nukkuakaan sekuntiakaan selälläni kun tulee heti huono olo ja vauva ilmoittaa kyllä siitä heti olemassa olollaan. Mittasi sitten uudelleen kyljellään ja syke paljon matalempi. No mutta se jäi vaivaamaan mieltä...
Kokemusta?

Kaikki on hyvin kunhan vain välttelet selällä oloa. Ihan yleinen juttu on.

Mulla sama tilanne viime viikolla neuvolassa, sillä erolla ettei syke laskenut edes kun menin kyljelleen. Koko ajan huiteli 170-180. Sain sitten lähetteen synnärille käyrille. Siellä sitten taas sykkeet oli ihan normaalit eikä mitään omituista löydetty mistään, vaikka ultrattiinkin tosi tarkasti. Lääkäri sanoi että vilkas vauva vain on. Ja niinhän se onkin :D

Mulla ainakin alkaa heti supistamaan jos olen selälläni, ja terkka sanoi viimeksi että usein supistuksen aikana vauvan syke hieman nousee. Esim. viime yönä nukahdin vahingossa selällään ja heräsin kipeään supistukseen. Mulla ei kyllä muuten tule huono olo selälläni.

Kiitos :)
Vauvalla oli syke 180 ja heti kun käännyin kyljelle niin tasoittui 150.
Mutta kun jää mietityttämään... Että kaikki kunnossa vaikka lääkärikin sanoi ettei tarvii huolehtia.

Yhteistyössä