vauvan kokoarvio 2.2 kg ja rv 32 vasta alkaa!!!

Kävin eilen äitiyspolilla kokoarviossa, kun tuo masu vaan kasvaa ja paastosokerit olleet vähän koholla välistä. Ruokavalio kuitenkin riittänyt pitämään sokerit aisoissa. Nyt tuli aivan kauhea pelko, kun vauva on jo rv 32 alussa arviolta 2.2 kg, että miten isoksi vielä kasvaakaan ja voiko johtua vaan sokeriaineenvaihdunnastani. Kahden viikon päästä uusi painoarvio. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa? Kuinkahan aikaisin/millä rviikolla synnytys saatetaan käynnistää tällaisessa tapauksessa, onko kenelläkään tietoa?

Minulla oli kokoarvio viikolla 33 n.3kg. Syntyikin sectiolla viikoilla 36/3 3590 että ihan hyvin paikkansa piti, kun ultrathan on aina vaan niitä arvioita ;) Luulen että kahden viikon päästä olet viisaampi taas kun ultrataan uudestan, ja sokereitasi voidaan tarkkailla tarkemmin jos on tarvetta.Minulla on oli myös RD. epäily, kävin sokerirasituksessa ja paastoarvo oli sen hetkisen raja-arvon paikkeilla. Sen jälkeen tarkkailin syömisiä, mutta en saanut RD.diagnoosia.tms. Tuosta käynnistyksestä vielä että minulla oli myös toinen vaavi isokokoinen. viikolla 38 saatiin arvioksi 4,3 ja silti odotettiin LA. asti ettei käynnistetty. Tulokseksi saatiin 4720kg!! Sitä ennen tutkittiin lantio röntgenillä että sopiiko lapsi tulemaan, mutta aikaisemmin ei ruettu käynnistelemään.
Voimia sinulle loppuodotukseen :wave:

mulla oli koko arvio 31+5 vauvan koko 2.1-2.3 kg ja nyt 36+5 koko oli 3.6-37 kg ja mulla ei ole sokerien kanssa mitään ongelmaa, odotan poikaa ja 3 vuotias poikani oli syntyessään 4570 g eli voi olla et saat vain ison lapsen tai sit se painoarvio ei pidä sun kohdalla paikkaansa, sehän voi siis heittää sen 500 g. mut kyl ne sitä tarkkailee sitä painoa ja käynnistävät jossain vaiheessa, mulla käynnistys tän lapsen kohdalla on sit kun painoarvio lähenee 4, 5 kg niin aletaan suunnitteleen käynnistystä. kaikesta huolimatta tsemppiä odotukseen ja onnea synnytykseen. sulla tosiaan mietitään se miten ison lapsen pystyt synnyttään ja sen mukaan mennään.

Mulla diabetes (siis ihan jatkuva insuliinihoitoinen), mutta on ollu molemmissa raskauksissa hyvässä tasapainossa, reilusti alle suositusten. Esikoinen oli rv 32+5 2690g ja syntyi sektiolla rv 37+0 ollen 5150g. Tämä toinen oli rv 32+5 (näköjään ihan sama päivä :) ) 3,1kg ja syntyi rv 36+4 sektiolla ollen 5780g. Pitkiäkin ovat toki olleet, esikko 56cm ja kuopus 61cm ja masukin oli toki senmukainen :whistle: Ihan normaaleja ovat, kasvu on ollut tasaista omalla käyrällään (pituus n. +2 ja ekan paino myös +2, pikkuisen nollan hujakoilla). Tsemppiä sulle!

Kävin rv 33+2 lekurissa ja painoarvioksi tuli 2200g sillä hetkellä =) enkä kokenu vauvan olevan "iso" vaan normi kokoinen viikkoihin nähden, kuten lekurikin sanoi. 3viikon päästä ois synnytystapa arvio, saa nähä minkä kokoseks veikkaavat sitten..mutta sinuna en olis liian huolissaan, en usko et sieltä mitään kauheeta jätti vauvaa tulee =) !

Kiitos lohduttavista ja rohkaisevista vastauksista. Mun esikko painoi syntyessään 3725g ja syntyi pari päivää ennen la. Silloin sokerit oli ihan hyvät koko ajan. Tosiaan parin viikon päästä ollaan viisaampia. Lääkärikin toki sanoi, että arvio on aina arvio ja voi heittää jonkin verran. Isoa vauvaa ei vain ole kovin kivaa pusertaa ulos ja käynnistys pelottaa, kun esikkoa käynnistettiin monta päivää ja lopulta mentiin kiireelliseen sektioon...

Yhteistyössä