vauvan kehityksestä?

miten musta tuntuu että kaikkien muiden 5-6kk vauvat kääntyy jo,on hampaita ja ryömivät.. :/
meidän poika istuu jo hyvin pienesti tukien,kääntyy kyljelleen ja eka hammas on tulossa kulmahampaan kohdalle :eek:

viimeksi tänään kuulin pojan olevan outo :ashamed:
 
hugo
Meillä vähän päälle 5kk ja kääntyy selältä mahalleen. Ja istuu tukien. Hampaita ei näy lainkaan. Eikä todellakaan ryömi. Kaikki kehittyy omia aikojaan. Joka sanoo sun poikaa oudoksi, on ite =)
 
Vieras
Miten ihmeessä outo? :eek:

Meillä on 2 hammasta ollut jo pitkään, mutta vielä ei ryömitä, liikutaan kyllä jotenkin ees taas. :)
Neiti istuu jotenkin omillaan.

Niin ja ikää 7kk.
 
vieras
ihan normaalilta minustakin kuulostaa! vauvat kehittyy yksilöllisesti..
kaverini tyttö ei osannut kuin istua just ja just 8kk iässä ja ennen vuoden ikää jo käveli todella hyvin, vaikka siis oli pitkään todella hitaasti kehittyvä, sitten ottikin kaikki kiinni ja meni ohikin!
 
poitsuli
lohduttaako jos sanon et meil poika 7kk ei istu kunnol ees tuen kans,kyljellee kääntyy just ja just,hampaista ei tietookaa jne =) eiköhän se sunkin vauvas ihan normaali oo jos o munki =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiru:
ihan normaalilta tuo kuulostaa :) miten niin outo, ketä sellaiseta mennyt sanomaan??
yksi kaveri jolla kohta 6kk täydellinen poika jolla jo 4.hammas tulossa ,osaa ryömiä ja kääntyä melkeinn mitenpäin vaan..

rupes mulle huutaa etä ei 5kk ikästä poikaa saa istuttaa (tarkotti meidän mukeloa)..poika istuu ihan asiallisesti selkäsuorassa mutta hänenhän lapsi on täydellinen!

en ole katkera vaan veetuttaa ihminen joka ei näe omaa persettään pidemmälle
 
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
lohduttaako jos sanon et meil poika 7kk ei istu kunnol ees tuen kans,kyljellee kääntyy just ja just,hampaista ei tietookaa jne =) eiköhän se sunkin vauvas ihan normaali oo jos o munki =)
kiitos =)
rupesin jo miettimään että onko pojassa jotain vikaa (ensimmäinen lapsi siis)
 
Täällä yksi kohta 7kk joka pari viikkoa sitten oppi kääntymään, mutta mieluiten olla möllöttää selällään ja puuhastelee lelujen kanssa. Hampaita on kaivettu ahkerasti monta kuukautta, mutta vielä ei ole löytynyt...
Kukin ajallaan =)

ja joo, siitä istumisesta ei kannata puhuakaan
 
meillä neiti 8 kk, "ryömii" työntämällä itseään taaksepäin, nousee konttausasentoon, mutta ei vielä osaa kontata, neljä hammasta, la illalla nousi itse kaksi kertaa istumaan, ei nyt sen jälkeen ole uusinut temppuaan. kääntymään oppi 7 kk:n iässä. ei mitään hoppua ole =)
 
No ei tuossa ole mitään outoa.
Meidän tytölle tuli eka hammas kun oli 6,5kk. Kääntymään oppi 3,5kk iässä, mutta nyt vasta alkaa (on 7kk) pysymään lattialla istualtaan ilman tukea, vaikka sylissä ja syöttötuolissa on istunut jo jonkun aikaa. Tosin neuvolassakin oltiin sitä mieltä että ei tarttis vielä kyllä istuttaakaan lattialla, vasta sitten kun itse nousee makuulta istumaan.

Lattialla menee ryömimällä lähinnä takaperin, vain välillä pikkusen (siis ihan joitakin senttejä ) eteenpäin. Vasta muutaman kerran noussut kontilleen ja sekin pehmeällä alustalla. Moni tuttu muksu menee jo kovaa kontaten tai ainakin ryömimällä ja yrittää seisaalleen.

Mutta en mä ole huolissani, eihän kaikki samassa tahdissa kehity. Tyttö menee sitten kun on valmis. Turha sunkaan nyt tuossa vaiheessa on mitään alkaa hermoilemaan, ihan tavalliselta tuo kuulostaa :)


 
vieras
Meidän 7kk ei osaa vielä ryömiä ja istuminen on huteraa. Suussa on kaks hammasta. Kääntymisen oppi n. 6 kk. Oon aina ajatellut et ku tyttö menee pituutensa kanssa koko ajan yläkäyrillä et se vois vähän hidastuttaa "motorista kehitystä".
 
mama
Mulla kans 5kk vauva.Kääntyy vatsalleen toisen kyljen kautta, ei ryömi ym., ei hampaita.TODELLA huono syömään ruokaa, rinta kyllä kelpais.Siis mua jurppii, kun kaikkien muiden tenavat vetää ruokaa purkkikaupalla ja meillä ei edes viitsitä avata suuta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Mulla kans 5kk vauva.Kääntyy vatsalleen toisen kyljen kautta, ei ryömi ym., ei hampaita.TODELLA huono syömään ruokaa, rinta kyllä kelpais.Siis mua jurppii, kun kaikkien muiden tenavat vetää ruokaa purkkikaupalla ja meillä ei edes viitsitä avata suuta!
meijän vauvat täydentais toisiaan tposi hyvin..sun vauvan liikkuvuus ja meidän ruokahalu :LOL:
 
Ei sun vauvasi ole outo. Jokainen vauva kehittyy onneksi omaa tahtiaan. Vanhin poikani on nyt 2v1kk ikäinen ja muistan miten itsekin hänen ollessa alle vuoden ikäinen seurasin miten kaikkien muiden vauvat tuntuivat osaavan kaiken jo 3kk ikäisenä,kääntyivät,ryömivät,istuivat ilman tukea,konttasivat ja kävelivät ja sanoivat aivan selvästi ensimmäisen sanansa. No eivät ehkä tota kaikkea edellä mainittua 3kk ikäisenä, mutta siltä välillä tuntui että muut kehittyivät nopeammin. Nyt kun nuorimmainen poikani on 6kk ikäinen olen itse oppinut nauttimaan hänen kasvusta ja kehityksestä rennommin ja on ihanaa seurata miten hän oivaltaa jotain uutta,kuten esim. viime viikolla hän itse oppi taputtamaan käsiään yhteen. Joten nauti vauvasi ensimmäisten vuosien huimasta kehityksestä, kyllä ne lastenneuvolassa seuraavat että kaikki on hyvin. :hug:
 
Jokainen kehittyy omaan tahtiinsa! Minä toivoin että meidän pikku-ukko olis mahdollisimman kauan vauva(On mun viimeinen lapsi)! Mutta jätkä on päättäny toisin ikää nyt 6kk ja 8pvä. On ryöminy kohta kuukauden ja tänään nous seisomaan rattaita vasten kahdesti. Ei oo hampaita eikä osaa istua ilman tukea. Nauti siitä ihanasta pikkuvauvasta,hän ehtii kyllä touhuta ja äidillä vahtimista riittää :) . On nimittäin ihan hirveetä kun ei oo miehellä yhtään älyä ja yrittää väkisin kokoajan pystyyn...
 
vieras
meidän neiti 6 1/2 kk istuu hieman tuettuna, kääntyi kyljelleen ensimmäisen kerran 5 1/2 kk iässä, ei vielä ryömi, eikä ole hampaitakaan :) Nyt kovasti yrittelee konttausasentoon, varmaan skippaa sen ryömimisvaiheen kokonaan niinkuin isoveljensäkin :) Veli-poika olikin sit vauhdikkaampi tapaus.Tässä vaiheessa jo konttasi kovaa vauhtia ja tukea vasten käveli... Jokainen lapsi on erilainen ja ainutlaatuinen ihme. Jätä omaan arvoon typerät kommentit ja nauti vauvastasi !!
 

Yhteistyössä