Vauvan kehityksestä

• Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
äippä
Mietin että onko mun vauvan (6kk) kehityksessä jotain vialla. Ei osaa ryömiä eikä kontata. Istuu sylissä tuettuna, osaa kääntyä ympäri ja jokeltelee. Lattialla viihtyy mahallaan sén 10 sekuntia ja hermo menee. mä oon niin huolissani että onko hän jotenki jääny jälkeen. :(

vieras
Ei ole mitenkään jäljessä.

Meidän kaksi vanhempaa lasta kehittyi hitaammin ja silloin tuntui, että kaikkien muiden oppii vaikka mitä tiäs miten aikaisin. En asiasta huolehtinut siis, mutta muistan vain miten sitä näki sitten kuitenkin asian niin, että muiden osaa.

Nyt kun oma kolmas lapsi onkin ollut vikkelä ja oppinut tosi varhain niin tuntuu, että kaikkien muiden oppii tosi hitaasti. :D

Mutta normaalia tuo on taatusti.

Ei ole jäljessä. meillä esim kaksoset ovat istuneet itse 10kk iässä, kontanneet 10kk iässä ja tämä meidän kuopuskin on suunnilleen samat jutut oppinut samalla iällä. Nyt siis 11kk ja ei meille ainakaan koskaan ole sanottu, että jäljessä oisivat :)

vieras
Neuvolakortista löytyy yleensä ne ikähaarukat, millä välillä lapsi normaalisti oppii eri asiat, sitä kannattaa vilkaista ennenkuin huolestuu. Palstahehkutuksista ei niin kannata välittää, ne ovat niiden nopeiden lasten innokkaita vanhempia.

menninkäinen
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Mietin että onko mun vauvan (6kk) kehityksessä jotain vialla. Ei osaa ryömiä eikä kontata. Istuu sylissä tuettuna, osaa kääntyä ympäri ja jokeltelee. Lattialla viihtyy mahallaan sén 10 sekuntia ja hermo menee. mä oon niin huolissani että onko hän jotenki jääny jälkeen. :(
mulla tässä sylissä istuu aivan samanlainen tapaus :) kyllä ne kerkiää vielä liikkumaan..ja sit me kirotaan ku ne kerkii joka paikkaan :D

äippä
Alkuperäinen kirjoittaja menninkäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
mulla tässä sylissä istuu aivan samanlainen tapaus :) kyllä ne kerkiää vielä liikkumaan..ja sit me kirotaan ku ne kerkii joka paikkaan :D
hih :D

mut kiva tietää ett on muitaki...

xx
Niistä neuvolakortin takana olevista ruudukoista miekin olen vertailukohtaa hakenut, mutta hyvän alun jälkeen poika on hidastanut vauhdin ruudukosta ulos! Nyt on 10kk. Olenkohan mie siitä huolissani vielä kun se täyttää 30v....

Yhteistyössä