Vauvan kanssa suihkuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miten se käytännössä onnistuu? joku penkki alle, vauva syliin, suihku suht vähälle teholle ja lämpöistä vettä? ja varmaan pitää katsoa ettei naamaan mene vettä?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
niin luin yhden äidin kertomusta ja kertoi että käy 3-viikkoisen vauvan kanssa suihkussa ja vauva kuulemma nauttii siitä. onko kokemusta tämmöisestä?

Eikös kummassakin vettä ole?
Mikä siinä niin kummastuttaa vaikkei henk.koht kokemusta oiskaan?
Ite kökin koliikki / itkuherkän vauvan kanssa siellä joka ilta babyn elämän ekat 8kk.

On olemassa sellasia "pyyhkeitä" joiden kanssa voi mennä vauvan kaa hyvin suihkuun :D

Meillä on niin pieni ja huono tuo suihkunurkka etten vauvan kanssa voi sinne mennä. Vauvauinnin jälkeen ollaan tietty oltu, pitäähän se altaan jälkeen huuhtasta.

Mä olen käyttänyt kaikkia noita suihkussa alusta asti. Kylvetty on vasta, kun osaavat itse istua.

Kun itse istuu suihkun lattialla/suihkujakkaralla vauva tukevasti sylissä, niin ei tarvitse sitä pudottamistakaan pelätä.
Mä olen aina enemmän pelännyt, että se vauva lipsahtaa käsistä kylvettäessä, siksi on suihkuteltu.
Eikä tartte niin miettiä, lilluuko naama ja peppu samassa vedessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
On olemassa sellasia "pyyhkeitä" joiden kanssa voi mennä vauvan kaa hyvin suihkuun :D

Meillä on niin pieni ja huono tuo suihkunurkka etten vauvan kanssa voi sinne mennä. Vauvauinnin jälkeen ollaan tietty oltu, pitäähän se altaan jälkeen huuhtasta.

Excuse me, etkö sä siel uintipaikalla käy suihkussa ENNEN altaaseen menoa?!

Alkuperäinen kirjoittaja essi:

MINÄ käyn, mutta vauva ei ;) Vauva käy vasta jälkeenpäin.

Kai kuitenkin peset vauvan enne altaseen menoa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli täsmennän vielä että voiko vauvan käyttää kylvyn sijasta suihkussa?

Mä kävin kolmosen kanssa vallan, kun hän inhosi kylpyä. Kylpyä hän alkoi sietää vasta kun oppi istumaan, se veden kelluttavuus jotenkin kai pelotti.

Me käytiin kuopuksen kanssa mieluummin suihkussa kuin kylvyssä, ammeen täyttö ja tyhjennys oli niin turhauttavaa lyhyen polskuttelun takia, pikasuihku oli paljon parempi ratkaisu ja kyllä tuo tykkäsikin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Kai kuitenkin peset vauvan enne altaseen menoa?

Sori ku sekaannun, mutta vauvaa EI TARVITSE pestä ennen altaaseen menoa, PAITSI jos ollu kakka, niin sitte huuhellaan tietty :wave:

Meillä kans on käyty suihkussa. Mulla oli muovinen puutarhatuoli minkä päällä istuin ja sylissä harso ja siinä päällä vauva. Ei tarvinnu pelätä että olisi liukas.
Sellaiset jotka ovat suihkutelleet pienestä pitäen niin ei ole tukanpesu vaikeeta.

Minä kävin kuopuksen kanssa useinkin suihkussa samaan aikaan.
Kun saippuoin itseäni,nostin pojan muoviselle hoitoalustalle ja poika köllötteli siinä.
Muuten oli suihkussa oleessa joko olkapäällä tai sylissä

Meillä vauva on käynyt kylvyssä vaan yhden kerran,suihkussa käydään yhdessä kahden päivän välein. Vauva on nyt 5kk ja esikoisen vauvaaikana toimittiin samoin. Musta kylvettäminen on vaan niin hankalaa.

Yhteistyössä