Vauvan kanssa onnellista reissaamista ja yhdessä oloa

Tyttöni on nyt 4,5 kk ja aivan ihana. Odotin äitiyden tuovan harmaita hiuksia ja hermojen kiristystä mutta ei se sitä ollutkaan vaan pelkkää hymyä ja naurua.

Olemme käyneet reissaamassa useamman päivän reissuja tytön isovanhemmilla ja kummeilla (keski-suomesta lahteen) eikä ongelmaa. Sitten päätimme lähteä 1. laivareissulle josta odotin aivan kamalaa (valvomista ja pulauttelua) mutta ei, tyttö nukkui hyvin ja oli onnellinen.

Kaikki reissumme autolla mm. Ikaalisiin Keski-Suomesta ja 2 laivareissua ovat sujuneet ilman ongelmia. Hiukan ressiä aiheuttaa vaavin reissurepun pakkaaminen eli onko kaikkea riittävästi ja tuokin lähinnä vain laivareissuille lähdön kanssa sieltä kun ei saa välttämättä vellejä.

Eli vaavin kanssa voi reissata onnellisesti jos vaan ottaa itselle oikean asenteen. Minä olen oikea ressi p**se ja hermoheikko, silti reissut onnistui.

Eli reissuun vaan vaikka hirvittää!!
 
Ooo
:D Onnea teille. Ihanaa!

Mut pakko sen veran kommentoida, että aina ei auta se oma rento ja hyväsydäminen asennekaan, jos vauva vain ei satu olemaan ihan samalla temperamentillä varustettu kuin sinun tai on muuten huonoja/kipeitä päiviä. Mutta olen ehdottomasti samaa mieltä siinä, että kannattaa olla avoimin ja reippain mielin. Sitä paitsi joskus kuukausikin eteenpäin, niin on jo paljon helpompaa, tai sitten niin, että pienenä sujuu ja isompana ei :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Emäntä:
Eli vaavin kanssa voi reissata onnellisesti jos vaan ottaa itselle oikean asenteen. Minä olen oikea ressi p**se ja hermoheikko, silti reissut onnistui.
No ei pidä paikkansa. Joskus se on vaan vauvasta kiinni. Itse en ikinä stressaa ja hermoile mistään (päinvastoin olen varsinainen hälläväliä-viilipytty), mutta oli kausia, jolloin en todellakaan halunnut reissata vauvan kanssa kun kotona olemisessakin oli ihan riittävästi haastetta. Esim. koliikkia yms.

Joo, mutta ei tosiaan kannata kotia jäädä ihan vaan sen takia, että pelkää matkustamista vauvan kanssa. Mutta ei pidä kyllä yleistääkään kokemuksia oman vauvan kanssa muihin vauvoihin ja äiteihin...
 

Yhteistyössä