Vauvan kanssa kaupungilla - mitä otatte mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiutau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiutau

Vieras
http://www.huvitutti.net/arki/perhe/kaupungilla/info.html listaa kaiken tarpeellisen vauvan kanssa kulkijalle.

Mä olen tainnut olla esikoisen kanssa ihan holtiton kun yleensä alle kolmen tunnin reissuille en ole ottanut mitään vauvatarpeita mukaan. No, vaunut. Ja yhden harson... No, ikää on vasta alle kaksi kuukautta, ehkä se selittää.

Ja koko iltapäivän shoppailureissulla on mukana yksi vaippa joka vaihdetaan jossain vaiheessa. Ja aina jossain voi imettää.

Leikinkö kohtalollani...

Tuosta on jo aikaa, mutta tuli aina kyllä otettua pari vaippaa varuiksi mukaan ja vaatekerta. Joskus tuli ns. niskakakka ja vaihtovaatteet todellakin tulivat tarpeen...

No meillä tuo puklas niin paljon aina ruokailun jälkeen, että piti olla ainakin parit vaihtovaatteet mukana.. 3 harsoa, kasa vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, pyyhe, kertiskäyttösiä vaihtoalusia.. Aina oli hoitolaukku pakattuna ja se oli helppo ottaa mukaan, vieläkin kulkee mukana vaikka poika jo 11kk eikä puklaakaa enää..

kaksi vaippaa, tutin, puklurätin ja pari tuttipulloa. Vaihtovaatteet ehkä kannattaisi olla, mut aina unohdan ne. Sit jos tulis sellaset kakat et sotkis vaatteet kokonaan ni ei olis kyllä kivaa :( Ei mulla yleensä sen kummempia tarvikkeita ole mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Tuosta on jo aikaa, mutta tuli aina kyllä otettua pari vaippaa varuiksi mukaan ja vaatekerta. Joskus tuli ns. niskakakka ja vaihtovaatteet todellakin tulivat tarpeen...

mullakin oli aian vaatekerrat mukana.. monetsi tuli niskakakka ja vaipat tuli maratoonishoppailureissuilla vaihdettua..

No en minä tuntikausia yhden vaipan varassa koskaan ollut. Jos ottaa laukun, niin samalla sinne pistää 2-3 vaippaa, peppupyyhkeet ja parit varavaatteet. Ihan tarpeellisia ovat hyvin usein olleet. Harsoilla ei tee taas yhtään mitään. Sitten kun on alkanut syödä kiinteitä, niin laukussa on kulkenut pari hedelmäsosetta, lusikka, kertakäyttöruokalappuja ja ehkä jotain liharuokaa. Niin ja mielellään varatutti.

Ja laukku on ollut aina pakattuna ja eikun reissuun. Kyllähän matkalla yleensä on aina vierähtänyt useampi tunti.

Vaihtovaatteet, vaippoja vähintään 3, muovifrotee vaipanvaihtoon, pyllypyyhe, harso pukluja varten, sitten tietenkin ruuat ja juomat riippuen siitä, mitä vauvan ruokavalioon kuuluu. Mahdollisesti vielä joku huivi imetyssuojaksi jos haluaa.

En mä ainakaan yhdellä vaipalla lähtis, koska on Murphyn laki, että kun päätät vaihtaa sen vaipan ihan vaan pissojen takia, niin 5 min sisällä tulee kakka.

Aikalailla mulla noi luetellut tavarat oli. Pyyhkeitä ei ollut, harsot ajoivat saman asian. Vauva söi viisikuiseksi pelkkää rintaa, joten ruokapurkkeja, maitoja ja pulloja ei luonnollisesti ollut mukana. Pulloa ei senkään jälkeen yleensä, vettä saa aina menemään jostain mukista ja tissistä saa maitoa. Ekat selkäkakat meidän vauva teki onneksi kotona, joten vaihtovaatekertaa opin kantamaan hyvin pian mukana.

Yhteistyössä