Vauvan kanssa helteellä ulos?

  • Viestiketjun aloittaja "tsip"
  • Ensimmäinen viesti
"tsip"
Eli miten on, voiko pienen, 3-viikkoisen vauvan kanssa olla päivässä paljon ulkona näillä helteillä? Olis iltapäiväksi ohjelmaa, klo 15 alk. ja vauva lähtis mukaan. Varjo paikka on mahdollinen (no en muuten toki lähtis) ja vaunuissahan on vielä myös varjoisaa. Mutta onko ilma liian kuuma olla ulkona ja mites toi uv-säteily, pääseekö vaunuihin ja miten suojata iho koska ajattelin ihan vain vaipan ja lyhkähihasen bodyn laittaa päälle... Kertokaas viisaammalle, esikoinen oli jo isompi ekana kesänään, tämä toinen vasta 3-viikkoinen.
 
"Vieras"
Kyllä mun mielestä voi mennä. Ja väheneehän tuo kuumuus keskipäivän jälkeen, edes hiukan.
Vaunut varjoon, ei hattua, paitsi jos otat syliin. Älä tuki ilmavirtaa kokonaan harsolla. Tarkista välillä, että kuin lämmin siellä kopassa on. Muista imettää/ antaa maitoa. Harso paljaile iho kohdille kun pois vaunuista.
Mä oon myös antanut vähän vetta molemmilla, kun olleet ihan pieniä, vaikka sitä ei kai suositella.
 
Enpä
usko että tulee lämpöhalvausta. Meillä ollaan kesällä ulkona kaikki päivät, sisällä käväistään vaan syömässä. Ja takuulla on mukavampaa kaikilla raittiissa ilmassa kuin sisällä kököttäessä. Ja meillä siis 3-v kaksoset ja pieni vauva. Miten kuvittelet että ihmiset vaikkapa välimerellä pärjäävät jos vauvan kanssa ei ulkona voisi olla? Linnoittautuvat koteihinsa? Tuskin. Maalaisjärkeä hyvä nainen :)!
 
"a p"
No, ehkä mä vähä joo hysterisoin mut jotenki tuntuu itsestäki toi helle niin tukalalta niin miten pikkuvauvasta ja vielä vaunukopassa jossa ilma ei niinkään kierrä. En tiedä sitten, pitäskö laittaa yhdistelmien istuinosa niin se saattais kierrättää ilmaa paremmin!
 
hmmmmm123
Tänään en ole ollut vauvan kanssa ulkona, sillä eilen kun olin, oli tyttö todella kuumissaan. Vaunuissa on "ilmastointi", tyttö oli vaippasillaan ja olimme kävelyllä/varjossa koko ajan. Oli kovin janoinen ja nuutunut eilen ja sitä vähän säikähdin :(
 
no ilman kierosta yrittäisin huolehtia, johan se on auringos 30-40 astetta, niin mitäs sitten vaunuissa sisällä? ja maitoa riitävästi pikkuiselle... meillä poju kohta 6kk ja nää helteet ihan helvettiä, ku ollaan vankina kuumassa kämpässä, pienet reissut pikaisesti sietää vaunuissa, muuten ährää pää punaisena ja hikkaa ja kurlii refluksiaan, joka tuntuu pahenevan kuumuudessa... huokaisu :)
 
Sijoittakaa ilmastointiin
Alkuperäinen kirjoittaja Enpä;24153026:
usko että tulee lämpöhalvausta. Meillä ollaan kesällä ulkona kaikki päivät, sisällä käväistään vaan syömässä. Ja takuulla on mukavampaa kaikilla raittiissa ilmassa kuin sisällä kököttäessä. Ja meillä siis 3-v kaksoset ja pieni vauva. Miten kuvittelet että ihmiset vaikkapa välimerellä pärjäävät jos vauvan kanssa ei ulkona voisi olla? Linnoittautuvat koteihinsa? Tuskin. Maalaisjärkeä hyvä nainen :)!
Eipä ihmiset Välimerellä tunge päivän kuumuuteen jos ei ole pakko, rannallekin mennään alkuillasta. Koskee myös aikuisia, jossain päin maailmaa ihmisillä on vielä maalaisjärkeä.
 
"vieras"
kannattaa tosiaan tarkkailla vaunujen lämpötilaa, jos koppaan ei saa yhtään läpivetoa niin muuttuu äkkiä tukalan kuumaksi. jos mahdollista niin välillä pois vaunuista ja vaikka viltin päälle köllöttelemään, jos varjossa kerran mahdollista olla =)
 

Yhteistyössä