Vauvan kääntymisestä

Meidän poitsu, 3½kk, on oppinut kääntymään selältä mahalleen. "JEE", meinaa poika ja kääntyykin sitten jatkuvasti, nyt myös yöllä :eek: Äitin mielestä se ei oo ihan niin jee, kun ei osaa vielä takasinpäin kääntyä ja sitten huutaa tuskissaan, kun ei jaksa enää mahallaan olla. Muutenkin on nuo yöt ollu meilllä aika repaleisia ja tämä tuli siihen vielä päälle bonuksena...

Niin kysymys kuuluukin: miten kauan tätä levottomuutta ehkä jatkuu? Kaikkihan ovat yksilöllisiä taidoissaan ja tavoissaan, mut miten esim. teidän mukelot on alkaneet kääntyä myös takaspäin?

 
Meillä eivät ole pitkään aikaan tuosta oppineet kääntymään takaisin, mutta vähitellen, muutamassa viikossa, alkavat viihtyä ja jaksavat olla enemmän ja enemmän mahallaan. Uskoisin yöinnostuksenkin vähenevän nopeasti!
 
Mulla tyttö oppi mahalleen kääntymisen muutamaa päivää vajaa 4kk ja on nyt 5kk ja muutamia kertoja on mennyt itse takaisin selälleen. Yöllä useasti kääntyy unissaan mahalleen ja monesti myös ennen unille menoa, ennen kuin rauhoittuu nukkumaan.
 
Meillä kans oppi kääntymään mahalleen 3½ kuisena. Sen jälkeen alkoi levottomat yöt..
Oisko vajaan kuukauden verran ollu levotonta, sit tajusi kääntyä takas selälleen tai oleilemaan mahallaan (nukkuu usein mahallaan kun kääntyilee unissaan).
Nyt 5kk hermostutaan mahalla ollessa siihen, ettei päästä ryömimään :whistle:

 
Meillä opittiin myös reilu 3 kk:n ikäisenä kääntymään ja sitähän tehtiin tosiaan satunnaisesti yölläkin. Yksi yö päätin, että en käy poikaa kääntämässä lainkaan kyljelleen takaisin. Poika alistui kohtaloonsa ja tuon yön jälkeen on nukkunut aina mahalteen ja hyvin nukkuukin. Nyt ikää siis 7,5 kk. :)
 
Meidän poika oppi kääntymään itse mahalleen n. 4kk iässä. (joka on mielestäni aikaisin kun poika syntyi 3vk ennen laskettua aikaa) Nyt poika on vähän päälle 6kk ja pyörähtää jo itse yleensä takaisin selälleen. Öisin kyllä saattaa jäädä mahalleen nukkumaan jos on unissaan kääntynyt, silloin yleensä käyn sitten pyöräyttämässä selälleen.
 
No joo, eipä sitä kukaan tietty voi tietää kauanko tää meillä jatkuu :whistle: Voi kun jätkä jatkaiskin unia mahallaan, mut ei. Eikä huoli tuttia eli rauhoituskeinona meillä on tissi. Noo, pitää kai se tämäkin kokea; esikoinen oli toooosi hyvä yönukkuja ;)
 
Meillä alkoi tuo rumba 4,5kk iässä, ja jatkuu edelleen. Poika on nyt 6,5kk. Osaa kyllä kääntyä takaisinkin päin, mut ei älyä vissiin kääntyä sängyssä. Parhaimmillaan saan kääntää sen 20 kertaa tunnissa takaisin selälleen, kun se herää siihen kun kääntyy mahalleen ja sit nousee pää ylös eikä se osaa nukahtaa siihen mahalleen :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Eiks ne opi eka kääntymään mahalta selälleen? :eek: Meidän vauva 2,5kk on jo pari kertaa kääntynyt. Eikä mitään merkkejä että toisin päin alkais kääntymään
Meillä kans 2,5 kk tyttö ja kääntynyt mahalta selälleen muutaman kerran. Olen myös jo nukuttanut tyttöämme parisen viikkoa jo mahallaan lähes koko ajan. Viihtyy niin hyvin. Jaksaa nostaa päätään tarviiaessa ja näin myös pierut ja muut ilmat lähtee hyvin pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Eiks ne opi eka kääntymään mahalta selälleen? :eek: Meidän vauva 2,5kk on jo pari kertaa kääntynyt. Eikä mitään merkkejä että toisin päin alkais kääntymään
Ei välttämättä. Mä luulen et on pitkälti kiinni siitä mitenpäin on yleensä viihtynyt. Tää meidän melki 4kk on aina viihtynyt vain ja ainoastaan selällään, joten varmaankin sen takia oppi kääntymään mahalleen ensin. Ja miten tuo olis voinut edes toistepäin oppia kun ei mahallaan viihtynyt kuin 5sekuntia. No ongelma on edelleen, mahalleen pitää päästä, mut niin ei viihdytä. Eli äiti "juoksee" vähän väliä kääntämään takaisin selälleen. Taas vauvat jotka mielummin köllöttelevät mahallaan, oppivat varmaan ensin kääntymään selälleen. Tää olis mun teoria :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Eiks ne opi eka kääntymään mahalta selälleen? :eek: Meidän vauva 2,5kk on jo pari kertaa kääntynyt. Eikä mitään merkkejä että toisin päin alkais kääntymään
Meidän tyttö myös kääntyi selälleen noin kakspuoli-kuisena, kun laitettiin se lattialle masulleen.
Sitten alkoi noin kolmikuisena viihtyä pitempiäkin aikoja masullaan ja kyllästyttyään kääntyi itse selälleen.

Pari viikkoa sitten eli nelikuisena alkoi kääntymään selältä mahalleen, vaan nyt onkin sitten unohtanut miten masulta käännytään selälleen!

Nyt neljäpuoli-kuisena jää kiljumaan 'naamalleen' kun ei jaksa enää kannatella päätään. Ja auta armias jos menet "auttamaan" ja käännät selälleen, siitäkös hermostuukin :LOL: Ja selältään pungetaan tietty heti uudelleen vatsalleen.

Olisko pää kasvanut suhteessa lihaksiin, kun viihtyy vähemmän aikaa vatsallaan. Olen antanut tytön kitistä ja pinnistellä tovin ennenkuin riennän apuun.
 

Yhteistyössä