vauvan jatkuva kitinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Utuna

Uusi jäsen
25.07.2007
21
0
1
Hei,

Vauvani on nyt 3,5kk vanha. Ongelmana on jatkuva kitinä, mitä on jatkunut nyt yli toista viikkoa. Vauva viihtyy vaan sylissä liikenteessä. Kotona ollessa hereillä vaan jatkuvasti känisee... hampaat alas puhkesi just muutamapäivä sitten, sillon oli itkusempaa. nyt vaan jatkuvaa valitusta. olen
yksin lapsen kanssa enkä pääse mihinkään pakoon kitinää ja siihen menee pikkuhiljaa hermot. kun mitään ei voi tehdä kun pitäisi vaan vauvaa kanniskella ja viihdyttää.. ei auta hetkeä kauempää sitteri, roikkuvat lelut, helistimet, tutti. kantaminen vaan. sylissäkin kitisee ja ainoastaan liike kelpaa. mitä se voi olla ja mitä voisin tehdä. kantoliinassa oon pitäny, mut jos istuu niin alkaa sätkiminen ja pitää taas lähtee liikkuun.

Täällä on kans samanlaista kitinää. Hampaita ei ole vielä puhennut, mutta uskoisin, että niitä itkee ja massun vääntäminen siihen päälle. Ei todellakaan ole helppoa! Pitää vaan koittaa jaksaa. Minäkin päivät kotona yksin tai sit anoppilaan lähen, jos hyvä ilma on. Muuten menee liian raskaaksi, jos ei pääse sinnekään päivällä. Toki on myös hyviäkin päiviä, jolloin tyttö on kuin enkeli. Ikää siis kohta 3kk. Päiväunille rupeaminen on aivan mahdotonta, autossa vaan onnistuu helposti.

Jaksamisia vaan meille kaikille! Kyllä se pakosti tästä helpottuu!! =)

Meilläkin kitistiin tai oikeammin ulistiin kuin pieni koiranpentu 2puol kk-4kk ikäisenä. Vieläkin joskus jos päikkärit menee pyllylle. Minua auttoi SUURESTI Patapum kantoreppu. Saa selkään ja rinnalle. Selkäpuolelle ei kyllä saa laittaa mitään rääpälettä, pitää osata vähän istua ja kannatella tosi hyvin päätä. Meillä on vähän terhakampi tapaus tuo vaavi.On nyt puolenvuoden hujakoilla ja oon hetken päässyt tekemään kotihommia vaavi selässä. Voi mikä autuuden autuus ja nautinto tehdä kotitöitä ilman tressaavaa vinku ääntä lattialla!!! =) Nautin tällä hetkellä TOSI paljon kaikesta! =)

Meilläkin oli 3-4 kk väli pelkkää kitinää. Tuli hampaita, opeteltiin vähän liikkumaan ja ehkä oli myös nälkä tai tylsää. Ainakin kitinät loppui, kun ruvettiin kiinteitä maistelemaan 4 kk:n iässä (oli ehkä jotain uutta opeteltavaa tai sitten vaan kiintee ruoka piti nälkää kauemmin kuin tissi).

meilläkin on menossa kamalat kitinät ja sylissä pitäisi roikottaa..mut tuo 3kk painaa jo 7.7kg eikä rintareppu ollu hyvä kun esikoinen on sitten mustis jne...tutti vähän auttaa jos ei roiku tississä.
voimia teillekin kovasti!! :hug:

Yhteistyössä