M
mitä teen
Vieras
Eli meillä aivan ihana ja aurinkoinen 2,5kk ikäinen poika. Nyt ongelmaksi ovat tulleet illat, lähinnä nukkumaanmeno. Eli heti kun alan himmentää valoja ym. valmistella yötä varten, alkaa poika itkeä. Itku muuttuu kamalaksi huudoksi siinä vaiheessa, kun olen laskemassa häntä omaan sänkyynsä. Sen jälkeen saattaa remuta (huutaa pää punaisena) tai itkeskellä 2-3 tuntiakin. Rauhoittuu kyllä sitteriin, olalle ja joskus äidin rinnoille. Tutit ja muut ei auta. Vaippa on kuiva ym. perustarpeet tyydytetty. Eli mikä voisi olla? Poika kyllä nukkuu kiltisti yön yli heräten 1-2 krtaa syömään, kunhan vaan saa unenpäästä kiinni. Voisko tää nyt olla sitä yliväsymystä? Näitä itkuja on nyt tullut 3 iltana ja alkaa aina samaan aikaan eli prikulleen silloin, kun pitäisi mennä nukkumaan.
Lisäksi mietin sitä, et kun poika nukkuu vaan kahdet päikkärit, et kandesko mun laittaa se viel yksille päikyille tuossa alkuillasta? Eli nukkuu aamupäivästä 1-1,5h unet, sit iltapävällä 2-2,5h unet. Yöunet on 11-12h. Ja herää noilta iltapäiväunilta klo 17-17.30 aikaan ja yöunille oltas menossa tuossa 20-20.30 aikaan. Neuvokaas nyt ekakertalaista!
Lisäksi mietin sitä, et kun poika nukkuu vaan kahdet päikkärit, et kandesko mun laittaa se viel yksille päikyille tuossa alkuillasta? Eli nukkuu aamupäivästä 1-1,5h unet, sit iltapävällä 2-2,5h unet. Yöunet on 11-12h. Ja herää noilta iltapäiväunilta klo 17-17.30 aikaan ja yöunille oltas menossa tuossa 20-20.30 aikaan. Neuvokaas nyt ekakertalaista!