Vauvan flunssa..

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
miedän vauva 5kk on ollut puolitoista viikoa kovin räkäinen. Alkuun oli kuumettakin, mutta se meni ohi muutamassa päivässä.
Pitäiskö mun käyttää varulta lääkärissä ettie mee korviin tuo tauti tai poskionteloihin ?
Kurjaa kun pieni sairastaa :(
 
harmaa
pienellä tauti menee harvoin poskionteloihin, ja jos syö/juo hyvin, niin korvistakaan ei tarvi olla huolissaan.. jos kuume nousee uudestaan.. on kiukkuinen tai ei syö/juo + nukkuu huonosti, ni sit on syytä käydä näyttämässä!
Yöksi sipuli pussi viereen ja tarpeen mukaan nasolin tippoja nenään..!
Pienten kans tuo flunssa on todella inhottavaa.. kyl sen ottas niin mielellään itelle sen taudin..
 
vieras
vauvojen räkätauti saattaa kestää kauankin aikaa.
itse kävin kaksi kertaa lääkärissä vauvani kanssa silloin ja ei antaneet mitään,kotiin vaan lähetti ja sanoivat että kyllä se kestää aikansa.

mut jos haluat niin käytä lääkärissä :)
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
pienellä tauti menee harvoin poskionteloihin, ja jos syö/juo hyvin, niin korvistakaan ei tarvi olla huolissaan.. jos kuume nousee uudestaan.. on kiukkuinen tai ei syö/juo + nukkuu huonosti, ni sit on syytä käydä näyttämässä!
Yöksi sipuli pussi viereen ja tarpeen mukaan nasolin tippoja nenään..!
Pienten kans tuo flunssa on todella inhottavaa.. kyl sen ottas niin mielellään itelle sen taudin..
todellakin! itsekin olen flunssassa ja räkää tuntuu irtoavan, mutta sääliksi käy pieni kun täytyy friidalla nenää puhdistaa ja tuntuu inhoavan sitä (ylläriylläri) tosi paljon :(
mikä tämä sipulipussi-juttu on ?

Vauva syö kyllä kohtuullisen hyvin, eli ei paljoa heikommin normaalista..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
pienellä tauti menee harvoin poskionteloihin, ja jos syö/juo hyvin, niin korvistakaan ei tarvi olla huolissaan.. jos kuume nousee uudestaan.. on kiukkuinen tai ei syö/juo + nukkuu huonosti, ni sit on syytä käydä näyttämässä!
Yöksi sipuli pussi viereen ja tarpeen mukaan nasolin tippoja nenään..!
Pienten kans tuo flunssa on todella inhottavaa.. kyl sen ottas niin mielellään itelle sen taudin..
todellakin! itsekin olen flunssassa ja räkää tuntuu irtoavan, mutta sääliksi käy pieni kun täytyy friidalla nenää puhdistaa ja tuntuu inhoavan sitä (ylläriylläri) tosi paljon :(
mikä tämä sipulipussi-juttu on ?

Vauva syö kyllä kohtuullisen hyvin, eli ei paljoa heikommin normaalista..
silppuat sipuli/valkosipulia sukan (esim villasukan tai nailonsukan sisälle) ja laitat lapsen pinniksen päätyyn.. tai sit silppuat yöpöydälle sipulia lautaselle.. sipuli erittää jotain, joka pitää pienen nenän auki + helpottaa yskää.. myös höyryhengitys on tehokas liman irroittaja
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kiitos, pitääpäs kokeilla :)

Miten tuota höryhengitystä vauvalle annetaan ?

Sori, nämä on niis uusia juttuja mulle, joten täytyy kysellä neuvoa :(
mie vein kanssani ammeeseen ja suihkuvesi juoksi koko ajan. Kylppäriin vauvan kanssa ja vesi juoksemaan että höyryä tulee.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kiitos, pitääpäs kokeilla :)

Miten tuota höryhengitystä vauvalle annetaan ?

Sori, nämä on niis uusia juttuja mulle, joten täytyy kysellä neuvoa :(
täältähän niitä neuvoja löytyy.. ja aina kysyvää autetaan..

laita kuuma vesi laskemaan muutamaksi minutiksi pesuhuoneeseen (ISOLLE) ja kun huone on täynnä höyryä sammutat hanan ja menet lapsen kanssa leikkimään pesuhuoneeseen.. tai sit lämmität vettä kattilassa ja laitat pyyhkeen sinun ja lapsen pään päälle ja hengittelette höyryä kattilan päällä (tällöin täytyy varoa, ettei polta lasta)..
myös lapsen ihan normi kylvyssä käyttäminen auttaa..
 
vieras
niin ja lapsen kanssa ulkoilulle ei ole estettä.. usein kylmä ilma aukaisee hengitysteitä.. tietty jos on tuulinen ilma, tai lapsella kuumetta, ni kannattaa harkita sisätiloissa olemista, mutta itse olen nukuttanut flunssaista (kuumeista) lasta ulkona, jos ilma sen vain sallii..
 
äiti
Kiitos neuvoista :)

Juu, olen kyllä huomannut että tältä palstalta saa lähes poikkeuksetta vastauksia kysymyksiin jotka omaa mieltä askarruttaa :)

Pitääpäs höyrytellä sitten illalla..
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja lapsen kanssa ulkoilulle ei ole estettä.. usein kylmä ilma aukaisee hengitysteitä.. tietty jos on tuulinen ilma, tai lapsella kuumetta, ni kannattaa harkita sisätiloissa olemista, mutta itse olen nukuttanut flunssaista (kuumeista) lasta ulkona, jos ilma sen vain sallii..
juuri laitoin vauvan ulos nukkumaan, nukkuu paljon paremmin päikkärit ulkona :)
 

Yhteistyössä