vauvan eroahdistus, perunko menoni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9,5kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9,5kk

Vieras
Täällä on 9,5kk pojalla ilmennyt eroahdistusta viimeisen viikon-parin aikana, ei ole kelpuuttanu isää nukuttamaan. Huutaa kovasti (huudatettu max.10 min) niin kauan kunnes tulen paikalle, rauhoituu heti.

Mulla olis omaa menoa reilu 3 vko:n päästä joka ajoittuu just iltapuuhien ja nukuttamisen ajalle. Sitten olis tästä parin pv:n kulutta miehen kanssa yhteistä menoa, poika menossa mummon luo yöksi -on ollut aiemminkin pari yötä siellä.

Mietin että pitäiskö perua noita menoja, mun meno on sellainen että on lippu hankittu jo pari kk sitten.. :/ Omia menoja mulla ei ole montaakaan ollut pojan syntymän jälkeen ja yhteisiäkin ehkä 4-5, nyt vaan sattui noin lähekkäin. Olis ihanaa päästä, mutta toki lapsonen on etusijalla.

Jos päätämme mennä, voisko jotenkin "pehmentää" jo etukäteen lapsen eroahdistusta? Onko parempi että käyn lyhyitä hetkiä ulkona, kaupassa yms. (ja poika huutaa isän kanssa), 10-30 min? vai olla mahdollisimman paljon paikalla ja antaa ylenpalttisesti hellyyttä?

Elät ihan normaalia elämää ja tietysti menet suunniteltuun juttuun, kyllä isä pärjää sen verran lapsen kanssa. Lapselle on ihan hyvä oppia, että äiti tulee aina takaisin.

[QUOTE="vieras";22427791]Elät ihan normaalia elämää ja tietysti menet suunniteltuun juttuun, kyllä isä pärjää sen verran lapsen kanssa. Lapselle on ihan hyvä oppia, että äiti tulee aina takaisin.[/QUOTE]

Eli kannattaa lähteä käymään lähikaupassa ym. ihan vaan sen takia että lapsi on isän kanssa? Tähän saakka olen ollu lapsen kanssa lähes kokoajan, koko perhe yhdessä ollaan kauppa asiat hoidettu ym kun kerran-pari viikssa käydään isommassa kaupassa ja samalla muita asita hoidellaan. Eli mulla ei ole oikeestaan ollut tarvetta lähteä itsekseni minnekkään.

Kyllä mä varmaan peruisin, on kyse vauvasta ja herkästä kehitysvaiheesta joka tuskin kestää kauaa.
Isä kyllä pärjää, mutta vauvalla on turvaton olo ja sitä ilmaisee itkulla. Ei asiaa voi selittää järjellä tai sukupuolten tasa-arvolla sille lapselle.
Ihan eri asia jos kyseessä olisi 2v joka kyllä tajuaa puhetta ja sen että vanhempi kyllä palaa.

Eli kannattaa lähteä käymään lähikaupassa ym. ihan vaan sen takia että lapsi on isän kanssa? Tähän saakka olen ollu lapsen kanssa lähes kokoajan, koko perhe yhdessä ollaan kauppa asiat hoidettu ym kun kerran-pari viikssa käydään isommassa kaupassa ja samalla muita asita hoidellaan. Eli mulla ei ole oikeestaan ollut tarvetta lähteä itsekseni minnekkään.

Minusta se on ihan hyvä ajatus :) Itse olen ollut kuopukselle (nyt 2,5v.) yksinhuoltajana koko ajan ja se eroahdistus oli kammottavaa aikaa. Isäviikonloput myös.. Mutta sitä se on, lapsi alkaa ymmärtää olevansa erillinen olento äidin kanssa ja on tosiaan hyvä oppia ettei äiti katoa mihinkään vaikka olisikin hetken poissa :)

Anteeksi, pakko kysyä. Siis onko noi 4-5 teidän yhteisiä iltamenoja, + siihen sun omat iltamenot?
En ihan oikeasti oo mikään nipo, mutta kuulostaa aika paljolta tämän vauvan aikana, jos on vaan 9kk vanha. Et kerran kuussa ulkona? Ehkä ymmärsin jotain väärin? Mulle se olis aika paljon jos on pieni lapsi.

[QUOTE="Muumimamma";22427886]Anteeksi, pakko kysyä. Siis onko noi 4-5 teidän yhteisiä iltamenoja, + siihen sun omat iltamenot?
En ihan oikeasti oo mikään nipo, mutta kuulostaa aika paljolta tämän vauvan aikana, jos on vaan 9kk vanha. Et kerran kuussa ulkona? Ehkä ymmärsin jotain väärin? Mulle se olis aika paljon jos on pieni lapsi.[/QUOTE]

siis mulla on 9kk ikäinen vauva ja käyn noin 2 kertaa kuussa kavereiden kans ulkona, siis leffassa, baarissa tms. plus viikolla joka toinen ilta harrastuksissa. ja näin oon toiminu syntymästä asti. en nyt oikein ymmärrä et miks äidin pitäis olla sen vauvan kans vaan kotona?

Muumimamma - mä ymmärsin ap:n kirjotuksesta että vauva on ollut pari kertaa mummolla yötä,ja vanhemmilla on ollu 4-5 yhteistä menoa,eli ei iltamenoja/ainakaan kaikki. Eikä äidin omatkaan menot ole olleet iltamenoja. Eikä 1 ilta kuussa ole mitenkään paljon mun mielestä..

[QUOTE="Muumimamma";22427957]Ai, no ehkä oon sitten vähän vanhanaikainen näissä jutuissa. Tai sitten on ne menohalut jo niin paljon takanapäin, että itselle toi olis paljon.[/QUOTE]

siis eihän nuo menot tarkota välttämättä ryyppäämistä. mulle on ainakin tärkeetä olla myös mun miehen sekä kavereiden kans, vaikka mulla sattuu olemaan 2 lasta. tykkään myös harrastaa, siis urheilla päivittäin. ilman lapsia..

[QUOTE="Muumimamma";22427957]Ai, no ehkä oon sitten vähän vanhanaikainen näissä jutuissa. Tai sitten on ne menohalut jo niin paljon takanapäin, että itselle toi olis paljon.[/QUOTE]

niin tai sitten muilla äideillä on ELÄMÄ

Yhteistyössä