Vauvan aurinkorasva?

  • Viestiketjun aloittaja as
  • Ensimmäinen viesti
mää
mä ostin sebamedin lasten aurinkorasvaa, sk50, siitä puuttuu kaikki ylimääräset ja "myrkyt", joten tota kyllä uskaltaa käyttää. Tai mä ainakin laitan. Meillä 10kk ipana, joka ei todella pidä pipoa päässä, vaan nyppää sen heti pois ja alkaa kiukutella. Eikä pysy varjossa, ellei sitä sinne köytä kiinni. Ja hikoaa kun pieni sika ihan ilman vaatteitakin, sisälläkin, joten ei kauheesti houkuttele hankkia pikkuselle lämpöhalvausta pitkillä vaatteilla. Joten meillä shortsibody ja jaloissa, käsissä ja kasvoissa aurinkorastaa.
 
vieras
Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi, miksi ihosyövät ovat yleistyneet samaa tahtia aurinkovoiteiden käytön kanssa?

Usein kuvitellaan, että ihon palaminen nostaa riskiä saada ihosyövän. Käytännössä palaminen on vain luonnon oma merkki siitä, että auringossa on oltu liian kauan. Käyttämällä aurinkorasvaa voidaan ihoa altistaa auringolle vielä pitempään. Samalla ehkäistään suojaavan rusketuksen muodostuminen.

 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi, miksi ihosyövät ovat yleistyneet samaa tahtia aurinkovoiteiden käytön kanssa?

Usein kuvitellaan, että ihon palaminen nostaa riskiä saada ihosyövän. Käytännössä palaminen on vain luonnon oma merkki siitä, että auringossa on oltu liian kauan. Käyttämällä aurinkorasvaa voidaan ihoa altistaa auringolle vielä pitempään. Samalla ehkäistään suojaavan rusketuksen muodostuminen.
jaa. No kerroppa, miten sinä suojaat lapsesi? Pitkähihaisilla vaatteilla? Mitäs, kun n tarpeeksi kuuma, edistää kivasti lämpöhalvausta. Pidät varjossa? Köytätkö kiinni, vai miten saat siellä pysymään?
 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja neuvolatädin luvalla käytetään..:
Täällä kysytttiin neuvola tädin mielipidettä.. Käski välttää keskipäivän aurinkoa, suojata mahdollisimman hyvin vaatteilla ja pitää varjossa. MUTTA tarvittaessa SAA KÄYTTÄÄ apteekista ostettua aurinkorasvaa! Minulle apteekissa suosittelivat tuota ACO KIDS 50, kun kävin pyytämässä alle 1v:lle aurinkorasvaa.
Meillä on myös käytetty jokaiselle lapselle aurinkorasvoja ihan pienestä pitäen. Mielummihn suojaan rasvalla lapset jotka leikkivät auringonpaisteessa rantavedessä uikkarit päällä kun vedän pitkät housut ja pitkähihaiset paidat heille siihen helteeseen päälle. En usko että he noihin aurinkorasvoihin kuolevat.
 
merenneitonen
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi, miksi ihosyövät ovat yleistyneet samaa tahtia aurinkovoiteiden käytön kanssa?

Usein kuvitellaan, että ihon palaminen nostaa riskiä saada ihosyövän. Käytännössä palaminen on vain luonnon oma merkki siitä, että auringossa on oltu liian kauan. Käyttämällä aurinkorasvaa voidaan ihoa altistaa auringolle vielä pitempään. Samalla ehkäistään suojaavan rusketuksen muodostuminen.
jaa. No kerroppa, miten sinä suojaat lapsesi? Pitkähihaisilla vaatteilla? Mitäs, kun n tarpeeksi kuuma, edistää kivasti lämpöhalvausta. Pidät varjossa? Köytätkö kiinni, vai miten saat siellä pysymään?
Pellavapaita ja -housut ei hiosta pitkähihaisina ja -lahkeisinakaan. Eikä myöskään ohuet puuvillahousut ja -paidat.

Me ollaan kesällä ulkona käytännössä 9-20, päikätkin poitsu nukkuu ulkona vaunuissa, ja ruoatkin syödään usein pihalla.

KOSKAAN ei poika ole palanut ja hattu on lähes kokoajan päässä. Oli meilläkin vaihe, ettei halunnut hattua pitää, mutta sitten äiti uhkasi että mennään sisälle, niin johan alkoi hattu pysyä päässä. ;)

Aurinkorasvat on turhia kemikaaleja.
Tuosta sinkkipohjaisesta en osaa sanoa, kun on uusi tuttavuus.

 
merenneitonen
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvolatädin luvalla käytetään..:
Täällä kysytttiin neuvola tädin mielipidettä.. Käski välttää keskipäivän aurinkoa, suojata mahdollisimman hyvin vaatteilla ja pitää varjossa. MUTTA tarvittaessa SAA KÄYTTÄÄ apteekista ostettua aurinkorasvaa! Minulle apteekissa suosittelivat tuota ACO KIDS 50, kun kävin pyytämässä alle 1v:lle aurinkorasvaa.
Meillä on myös käytetty jokaiselle lapselle aurinkorasvoja ihan pienestä pitäen. Mielummihn suojaan rasvalla lapset jotka leikkivät auringonpaisteessa rantavedessä uikkarit päällä kun vedän pitkät housut ja pitkähihaiset paidat heille siihen helteeseen päälle. En usko että he noihin aurinkorasvoihin kuolevat.
Tiedätkö, että niillä pitkähihaisilla ja -lahkeisilla pellavavaatteilla lapsella on viileämpi olla kuin lyhythihaisilla ja -lahkeísilla, koska iho ei pääse kuumenemaan?
 
kaalimaan vartija ejk
Suomessa en laita lapsille koskaan auinkorasvaa, mutta oltiin Kreikassa ja aurinko porottaa kylläniin suoraan, että käytettiin koko perhe aurinkorasvaa. Apteekin acon ei pitäisi sisältää haitallisia aineita..
Meillä muuten taloyhtiön leikkipihassa ei ole koskaan varjoisaa joten lasta ei voi vajella auringolta muuten kuin pysymällä sisällä koko päivän.... vaatetuksella olen yrittänyt suojata ja pienten kanssa ollaan oltu sisällä puolenpäivän aikoihin. Kiva lepotauko äidillekin :)
 
"vieras"
Mun mielestä pelkän fysikaalisen suojan sisältämä rasva ei voi olla niin suuri suojakertoimeltaan kuin 50 vaan silloin mukana on myös kemiallinen suoja...?? korjatkoon joku, jos mulla onkin väärää tietoa.

Pelkän fysikaalisen suojan sisältämä rasva sopii ihan pienillekin lapsille.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27777115]Mun mielestä pelkän fysikaalisen suojan sisältämä rasva ei voi olla niin suuri suojakertoimeltaan kuin 50 vaan silloin mukana on myös kemiallinen suoja...?? korjatkoon joku, jos mulla onkin väärää tietoa.

Pelkän fysikaalisen suojan sisältämä rasva sopii ihan pienillekin lapsille.[/QUOTE]

Näin minullekin sanottiin apteekissa. Kemiallinen suoja on kuulemma kaikissa rasvoissa, joissa suojakerroin on yli 20 tai 25 (en muista kumpi).

Sinällään muuten monien täällä suosittelema varjossa oleminen ei kovin paljon pelasta, koska sinne säteilee melkein yhtä paljon kuin jos olisi aurongossa.
 

Yhteistyössä