vauvan aamupala ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikko

Vieras
Olen yrittänyt puuroa maistattaa monena aamuna mutta vauva (6kk) ei vaan tykkää siitä.. Joten annan hedelmäsosetta ja maitoa aamupalaksi mutta nälkä tulee sitten niin aikaisin ku ei se hedelmäsose nälkää pidä, vauva alkaa vaatimaan perunaa jo 10 aikaan.. Mitä muuta voisin kokeilla aamupalaksi??

Meillä syödään aamuisin pelkkiä hedelmiä (vauva nyt jo 11 kk). Mukana on myös avokadoa. Rasvaisena hedelmänä se pitää tietysti nälkää paremmin jatasoittaa verensokerin nousua

Kokeile erilaisia puuroja. Meillä ei esimerkiksi pojalle uppoo ollenkaan kaupan valmiit mössöt, pitää olla oikeista hiutaleista tehty. Ja niistä lemppari on ohra. Normi hiutaleissakin on paljon eroja, varsinkin pikahiutaleista tulee liisterimäistä, mikä ei taas uppoo ollenkaan niin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja <3:
Meillä syödään aamuisin pelkkiä hedelmiä (vauva nyt jo 11 kk). Mukana on myös avokadoa. Rasvaisena hedelmänä se pitää tietysti nälkää paremmin jatasoittaa verensokerin nousua

ihan terveellinen vaihtoehto..mut henk.kohtaisesti oon sitä mieltä että aamupalan pitäs olla jotain tukevampaa...Mutta jokainen tyylillään =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja <3:

ihan terveellinen vaihtoehto..mut henk.kohtaisesti oon sitä mieltä että aamupalan pitäs olla jotain tukevampaa...Mutta jokainen tyylillään =)

No ainakaan se puuro ei ole esim omena-avokado-sosetta tukevamampaa. Nopeaa höttöähän se on.

Toisaalta mä en itsekään söis niitä ensipuuroja on ihan kamalia. :x Ehkä se puuro vaatii vaan tottumista pikkuiselta. Laita joukkoon maitoa tai sitä hedelmää jos sit lähtis paremmin.

Tai anna pala vähäsuolaista leipää. On se ainakin hedelmää tukevamaa.

mä lisään siihen puuroon hedelmäsosetta ja sit maistuu. samoin mannapuuro on semmosta mitä menis vaikka kuinka paljon

ja teen siis ihan nalle hiutaleista tulee paljon parempaa, laitta vaan ne hiutaleet ensin msauvasekoittemella pieneksi

Alkuperäinen kirjoittaja Lush:
mä lisään siihen puuroon hedelmäsosetta ja sit maistuu. samoin mannapuuro on semmosta mitä menis vaikka kuinka paljon

ja teen siis ihan nalle hiutaleista tulee paljon parempaa, laitta vaan ne hiutaleet ensin msauvasekoittemella pieneksi

Mulle on sanottu ettei oikeeta maitoa vielä saisi antaa, miten sä teet sen mannapuuron? Vai myydäänkö jossain kaupassa vauvoille valmista..

Alkuperäinen kirjoittaja Lush:

miekin annoin pienempänä hedelmäsoseen kanssa niin maistui hyvin :)

toisaalta 6kk pääasiallinen ravinto on se maito.. monihan vasta aloittelee kiinteitä eikä välttämättä vielä edes koko aamupalaa syö.
tavallista puuroa ja sitä voi löysyttää esim hedelmäsoseella tai korvikkeella jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
toisaalta 6kk pääasiallinen ravinto on se maito.. monihan vasta aloittelee kiinteitä eikä välttämättä vielä edes koko aamupalaa syö.
tavallista puuroa ja sitä voi löysyttää esim hedelmäsoseella tai korvikkeella jos haluaa.

Vauva syö jo perunaa ja lihaa paljon.. On tottunu jo kiinteisiin ja sen takia varmasti vaatii niitä..

Yhteistyössä