vauvan 8kk normaali lämpätila?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Akuliini

Vieras
Mikäs on tuon ikäisellä vauvalla kuumeen raja pyllystä mitattuna. Lämpätila on nyt ollut useamman päivän 37.5 joten onko normaalin rajamaissa vai pientä lämpöä? En muista missä se raja tuon ikäisellä kulki - jos joku kertoisi?

Eikös se lämmönnousun raja ole juuri tuo 37,5? Mutta vauvoillahan lämpö saattaa vaihdella päivän aikana ja nousta helpostikin monesta syystä. (Itkeminen, nukkuminen, syöminen...) Olennaista mun mielestä on, millainen vauvan yleisvointi on.

Alkuperäinen kirjoittaja Mittari:
Eikös se lämmönnousun raja ole juuri tuo 37,5? Mutta vauvoillahan lämpö saattaa vaihdella päivän aikana ja nousta helpostikin monesta syystä. (Itkeminen, nukkuminen, syöminen...) Olennaista mun mielestä on, millainen vauvan yleisvointi on.

Kiitos. Vauva on yskäinen ja räkäinen eli jonkinlainen tauti päälle. Vaikka köhii ja räkä valuu niin kuitenkin pirteä. Todella vaikea arvioida että onko muutakin kuin normaali flunssa vai jotakin muuta. Lämpöäkään ei tuon enempää, niin ei oikein ole ollut syytä käyttää lääkärissäkään. Täytyy nyt vielä seurailla ja katsoa miten tuon köhän kanssa käy - paheneeko vai helpottaako.

Haepa ihan googlella 'lapsen kuume', (sairaslapsi.com ovat hyvät sivut) saat tietoa. Kuulostaa kyllä vain pieneltä lämmöltä, ei ole mielestäni varsinaisesti kuumetta. Kuten edellinenkin jo kirjoitti, yleisvointi on se tärkeämpi mittari.

38c pyllystä on vasta pientä lämpöä.

Itse en anna sairaalle vauvalle kuumetta alentavaa, koska kuumeen tehtävä on tappaa pöpöt.Tietenkin jos tulee kuumekouristuksia tms, niin sitten, mutta ne on harvinaisia.