vauvan 8kk mitat ja vaatekoko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Moi.
Kyselisin huvin vuoksi minkäkokoisia vauvoja teillä on. Oon ihmetelly kun meidän neiti on jo 9kk 1vko ja käyttää vieläkin 68cm vaatteita. Monella kaverini vauvalla oli käytössä tähän ikään mennessä jo 80cm vaatteet. Kaverillani on suunnilleen samankokoisena syntynyt tyttövauva kuin minulla.
Meidän 8kk mitat oli 7,8kg ja 69cm eikä tuosta varmaan ole paljoakaan kasvanut koska samat vaatteet edelleen käytössä eikä lahkeet/hihat oo jääny pieniksi. Meillä taitaa olla siron kokoinen neiti? Vai onko kaikkien kavereideni vauvat vaan isoja.. :o

Meillä oli mitat 8kk neuvolassa 9kg ja 74 cm ja käytössä on tällä hetkellä 80/86-kokoiset vaatteet. Toki yksittäisiä 74-koon vaatteitakin käytössä vielä on, mutta pääsääntöisesti ne jo aivan liian pieniä.

Meillä 8kk poika käytti kokoa 74. Täyttää kohta 10kk ja siirtymässä kokoon 80. Itse olen ollut vauvana melko samankokoinen kuin AP:n lapsi. Vuoden ikäisenä olen ollut 9 kiloa ja noin 74 cm.

[QUOTE="monsteri";26325907]Meillä 8kk poika käytti kokoa 74. Täyttää kohta 10kk ja siirtymässä kokoon 80. Itse olen ollut vauvana melko samankokoinen kuin AP:n lapsi. Vuoden ikäisenä olen ollut 9 kiloa ja noin 74 cm.[/QUOTE]

Neuvolantätikin katsoi käyristä että meillä pitäisi olla neiti vuoden ikäisenä 74 cm :)

68 senttiset vaatteet mitkä meillä on käytössä on ihan perus h&m, lindex jne.
Väljemmistä malleista, esim tutan suurinosa 68cm vaatteista on vieläkin liian isoja :D

toisella kaverillani on poikavauva joka on 5kk nuorempi kuin meidän neiti (eli nyt 4kk) ja on melkein samankokoinen :D käyttävät kans 68senttisiä vaatteita.
Mutta ilmeisesti vauvoissakin on aika paljon kokoeroa :)

Meidän typy on nyt aika lailla tasan 8 kuukautta.
On lyhyehkö ja käyttää pääsääntöisesti 68 cm vaatteita.
Viimeksi on ollut mittauksissa 6 kuukauden iässä, jolloin oli 62 cm pitkä ja 7 kg, mutta on kyllä kahdessa kuukaudessa kasvanut varmaankin sen 3-4 cm.

Lapset ovat niin yksilöitä. Toinen painaa 10 kiloa puolen vuoden iässä ja toinen vuoden iässä sen 8 kiloa. Hauskaa!

Tungen ketjuun vaikka vauvani ei ole vielä 8kk.

Tyttö käyttää jo 74 bodeja, housuissa vielä 68 riittää. Mitat on 8630g ja 67cm pituutta ja ikää 5kk. Veljensä oli kookkaampi ja siirtyi 80cm vaatteisiin 6kk iässä. Vauvat on niin erilaisia ja toiset tykkää vaatteissa erilaisesta istuvuudesta.

Yhteistyössä