Vauvan (4 kk) istuminen, onko "vaarallista"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"ööö"

Vieras
Eli voiko vajaa 4 kk ikäistä vauvaa istuttaa esim. omien jalkojen välissä lattialla istuen ja vauva nojaa selkää omaan mahaani. Onko huono esim. vauvan selälle. Tyttö kun ei millään haluaisi olla makuullaan lattialla, vaan ylös päin tekisi jo mieli...

neuvolassa varmaan sanovat että on, mut kunhan ei oikeasti istu ei tosiaan nojaa suhun ja kannattelet niin ok, eihän ne yleensä halua maata vaan olla pystyssä että näkevät!

Kuopus sai neuvolasta luvan istua selkä tukea vasten 4kk ikäisenä. Mutta se lupa heltisi sillä kun vauva istui selkä suorassa. Jos selkä on yhtään kumarassa niin istuminen ei tee hyvää.

No en minä ainakaan istuttais jos ei ole edes neljää kuukautta. Sylissä voi pitää puoli-istuvassa asennossa tai sitterissä. Jos oikeasti istuu lattialla niin en kyllä suosittele. 6kk --->vasta istumisharjoittelua. (jos olisit vauvastasi välittävä äiti niin olisit kyllä ottanut sen selville!)

[QUOTE="minja";25557364]No en minä ainakaan istuttais jos ei ole edes neljää kuukautta. Sylissä voi pitää puoli-istuvassa asennossa tai sitterissä. Jos oikeasti istuu lattialla niin en kyllä suosittele. 6kk --->vasta istumisharjoittelua. (jos olisit vauvastasi välittävä äiti niin olisit kyllä ottanut sen selville!)[/QUOTE]

Sniif...luuleeko joku siis että en välitä pikkuisestani...yhyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!

Mä oon pitänyt tyttöä sellai n. kuukauden verran ja tänään kysyin neuvolasta saako niin tehdä. Sanoi että saa ja sylissä saa istuttaa, kunhan vauva saa nojata aikuiseenj. Ihan istuttaa saa vasta kun vauva istuu selkä suorana itse. Ei tarvii vielä osata nousta selältä istumaan.

Karhunpalveluksen kyllä tekee, jos opettaa pienen jo istumaan ennenkuin oppii tutkimaan lattiatasoa. Voi jäädä ryömimisen opettelut sitten vähemmälle innostukselle.

Ja onhan se selälle rasitus - vertaa: jos vauva ei jaksa vielä vatsalihaksillakaan itseään kannatella esimerkiksi karhukävelyä, niin se vauva ei todellakaan lihasten varassa kannattele itseään.

Ryhti syntyy lihasvioimasta.

[QUOTE="vieras";25557677]Karhunpalveluksen kyllä tekee, jos opettaa pienen jo istumaan ennenkuin oppii tutkimaan lattiatasoa. Voi jäädä ryömimisen opettelut sitten vähemmälle innostukselle.

Ja onhan se selälle rasitus - vertaa: jos vauva ei jaksa vielä vatsalihaksillakaan itseään kannatella esimerkiksi karhukävelyä, niin se vauva ei todellakaan lihasten varassa kannattele itseään.

Ryhti syntyy lihasvioimasta.[/QUOTE]

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä on karhukävely?

[QUOTE="vieras";25557745]karhukävely = kädet lattiaa vasten peppu pystyssä ja jalkapohjat maassa[/QUOTE]

Ai joo, nyt tajusin. Meidän 5kk tyttö ei vielä mene sellai, mut nostaa vuorotellen ylä- ja alakroppaa (siis peppu pystyssä jalat maassa tai käsivarsien varassa koko rintakehä ja maha ylhäällä) ja tänään neuvolassa nousi melkein polvien varaan.

Yhteistyössä