Vauvalle vettä henkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut äiti!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut äiti!

Vieras
Meidän 3kk ikäinen vauva vetäisi vettä henkeen äsken kylvyssä. Joutui tietenkin hirveään paniikkiin ja meni jäykäksi ja haukkoi hetken henkeään, rauhoittui kuitenkin pian sylissä. Ollut tilanteen jälkeen aivan normaali,söi hyvin ja nukahti yöunille.

Annanko vauvan nukkua rauhassa kun mitään erikoista en hänessä huomannut, vai onko syytä lähteä sairaalaan?

En usko että veden määrä oli kovin suuri, jotenkin omalla kädellään huitaisi vettä naamalleen ja siitä sitten henkeen. Puklasi myös pukiessa sellaista vetisen näköistä maitoa että varmaankin vesi tuli siinä ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Batti:
Seuraile,vesi voi aiheuttaa hukkumisen(keuhkot hukkuu)kyllä et riippuu paljon se sitä hörppäsi.

No voi halooooooo??? Mistä näitä idiootteja sikiää? ;D Ap.n lapsi ei hukkunut, ihan hyvissä voimissaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja rtt:
Seuraile,vesi voi aiheuttaa hukkumisen(keuhkot hukkuu)kyllä et riippuu paljon se sitä hörppäsi.

No voi halooooooo??? Mistä näitä idiootteja sikiää? ;D Ap.n lapsi ei hukkunut, ihan hyvissä voimissaan on.

NO HEI HALOOOOO ite idiootti.
tiesitkö että vaikka et sinä hetkenä huku jos saat vettä sisuksiisi se voi aiheuttaa hukkumisen myöhemmin?

ootko ikinä kuullut termiä "kuiva" hukkuminen? ei oo kauaakaan kun pieni poika kuoli siihen, muutama tuntia uimareissun jälkeen.. ei ollu tarkotus pelotella, vissiin kuitenkin melko harvinaista..

Meillä kävi sama tilanne ja vielä aika saman ikäisenä. Vauva vetäs vettä sisään, yskiskeli siinä jonkin aikaa. Itse olin aika kauhuissani, mut vauva voi ihan hyvin niin ei hätää. Eli enpä usko että teilläkään mitään hätää on :)

Alkuperäinen kirjoittaja hep:
Meillä kävi sama tilanne ja vielä aika saman ikäisenä. Vauva vetäs vettä sisään, yskiskeli siinä jonkin aikaa. Itse olin aika kauhuissani, mut vauva voi ihan hyvin niin ei hätää. Eli enpä usko että teilläkään mitään hätää on :)

Vauva tosiaan on ihan hyvävointinen. Pitää seurata tilannetta, näinköhän tässä uskaltaa itse nukkumaan käydä kun paniikissa pitää vahtia hengittääkö poika.. Toivottavasti meillä yhtä hyvä onni kuin teillä :)

:D

Ei se että ei huku juuri silloin kun on vedessä takaa sitä ettei voi hukkua myöhemmin siihen keuhkoissa olevaan vesimäärään. Daa!!

Tosin sitä vettä pitää vetää sinne keuhkoihin aikas lailla paljon että ongelmia tulee ja aika pian niitä hengitysvaivoja tulee jos tämmöinen tilanne olisi päällä. En usko yhtään ap että teillä tätä ongelmaa olisi. Säikähdyksellä selvisitte. :hug:

Kiitos kaikille vastauksista! Poika nukkuu tuolla isin sylissä, vähän kyllä hengitys rohisee, ihankuin flunssassa jos räkää on hengitysteissä. Positiivisesti ajatellen vettä ei voinut kovin paljoa niellä, koska ei hörpännyt suoraan ammeesta vaan omalla kädellä huitaisi vettä naamalleen.

Yhteistyössä