Vauvalle/Taaperolle aurinkolasit?!

Pitäisi hankkia kohta 1v täyttävälle ihka ekat aurinkolasit.
Sen verran paistelee silmiin ettei taho ulkona leikit kiinnostaa. Kun pitää vain tuijottaa maahan, kun aurinko häikäsee...

Suositteleppa meille aurinkolaseja!
Linkit ja vinkit!
 
Meillä oli eka ne semmoset aurinkolasit, joissa on kumilenkku takaraivolla. MUTTA. Tuo ei ainakaan ole koskaan kovin innoissaan halunnu niitä pitää, koska ne painaa tosta nenältä. Alkoi aurinkolasit pysyä huomattavasti paremmin päässä, kun ostin sille ihan semmoset tavalliset lasten aurinkolasit (jostakin marketista). Niitä on eri kokoisia ja ne pienimmät käy jo vuoden vanhalle.

On meillä nuo kumilenkkulasitkin vielä varalaseina ja talvella pipon kanssa ollaa niitä muutaman kerran käytettykin. Mutta mieluusti en ees laita päähän (jos ei oo pakko), kun niistä jää melkosen voimakas painaumakin tuohon nenän varteen.

Eli suosittelen semmosia ihan tavallisia lasten aurinkolaseja. Halvemmallakin pääset (niistä ekoista maksoin jonkun 4,5 e, nämä muut on olleet n. 6-7 e).
 
Baby banz, julbo. Nää taitaa olla ne yleisimmät ja suosituimmat lasten aurinkolasi merkit.
Suosittelen satsaamaan pienen lapsen aurinkolaseihin, laittaa sen muutaman kympin kunnon laseihin ja pitää niistä hyvää huolta, kun ostaa parin euron marketti lasit, joista ei oikeasti ole mitään hyötyä, vaan päinvastoin haittaa.
Marketti lasit vain tummentaa näkökenttää, auringonvalo pääsee helposti mykiöön joka voi vahingoittaa silmää pahasti. Mm. baby banzeissa on ne vaaditut suojat, jotka oikeasti SUOJAA sitä silmää, eikä vain vie auringon kirkautta pois, jotta lapsen olisi helpompi nähdä eteensä siristelemättä.
 
Baby banz, julbo. Nää taitaa olla ne yleisimmät ja suosituimmat lasten aurinkolasi merkit.
Suosittelen satsaamaan pienen lapsen aurinkolaseihin, laittaa sen muutaman kympin kunnon laseihin ja pitää niistä hyvää huolta, kun ostaa parin euron marketti lasit, joista ei oikeasti ole mitään hyötyä, vaan päinvastoin haittaa.
Marketti lasit vain tummentaa näkökenttää, auringonvalo pääsee helposti mykiöön joka voi vahingoittaa silmää pahasti. Mm. baby banzeissa on ne vaaditut suojat, jotka oikeasti SUOJAA sitä silmää, eikä vain vie auringon kirkautta pois, jotta lapsen olisi helpompi nähdä eteensä siristelemättä.
No kyllä noissa markettilaseissakin nykyisin ainakin luvataan uv-suoja samalla tavalla kuin noissa banzeissa oli...
 
Olen kuullut myös että kumilenksu lasit painais nenään/naamaan.
Mutta ei kai niitä tarvitse niin kireälle laittaa että naamassa soi...
Pähkäilen kumilenksu ja normi lasien välillä, kun ei yhtään tiedä tykkääkö poika niitä pitää edes
 
Olen kuullut myös että kumilenksu lasit painais nenään/naamaan.
Mutta ei kai niitä tarvitse niin kireälle laittaa että naamassa soi...
Pähkäilen kumilenksu ja normi lasien välillä, kun ei yhtään tiedä tykkääkö poika niitä pitää edes
Se painaa heti, jos on riittävän kireällä, että pysyy päässä. Ei ne pysy päässä, jos on liian löysä.

Niin ja vaikka lasit kuin lasit ostaisit, ei se alkuun niistä tykkää. Vaatii aikansa, ennen kuin keksii, että näistä on muuten iloa tuolla ulkona....
 
Kiitti. Ehkä mäkin käyn ostamassa uudet tirpalle optikolta. :) Käyn ainakin kurkkaamassa. :D

Tosin meillä ei päde tuo kohta, ettei lapsi niitä rikkois... Uudet joudun ostaa just siks, kun edelliset hajotettiin.

Mutta noissa markettilaseissakin on tosi paljon eroja. Ne, jotka oon meille ostanu, on olleet semmosia, joissa on se 100 % uv-suoja tarra + oon itse katsonut lasista läpi ja näkyy hyvin. Joistakin ei kieltämättä ole näkynyt, mutta kuten sanottu, on niissäkin ollu eroja.
 
Olen myös kuullut että baby banzit ottais kiinni ripsiin?! Pitääkö paikkaansa?
Ehkä riippuu lapsesta? Meillä ottaa, mutta oon ajatellu, että johtuu siitä, kun tuolla on ÄLYTTÖMÄN pitkät ripset. :D Ja se tulee niin tiukkaan kiinni tohon nenälle/silmien eteen sen kumilenkkusysteemin vuoksi. Siis väistämättä paljon lähemmäksi kuin tavallinen lasi.

Mutta pääsisitkö eka kokeilee niitä teidän lapselle? Nuo painaumat tulee, jos on tullakseen, kyllä ihan muutamassa sekunnissa, ei kovin pitkään tarttee pitää.
 
Se tässä on huono, kun netistä pitäisi tilata : /
En yhtään tiedä milloin pääseen täältä korvesta isoon cityyn, matkaa 50km auto kun on vain satunnaisesti käytössä...
Ajattelin että posti toisi parissa päivässä lasit perille.
Parastahan olisi kun pääsis sovittamaan ennen ostopäätöstä :whistle:
 
Kannattako käytettynä ostaa?
Naarmuja on käytetyissä varmasti enemmänkin kun sanotaan.
Mutta tuleehan niitä naarmuja tietysti omassakin käytössä...
Mä en usko et sitä junnua häirihee pienet naarmut vielä.. :)

Mä ostin tosta jotkut halpis arskat jotka sälli jo hukkas, olkoot ilman sitten.. Ostin lipallisen hatun joka nyt sit vähän edes varjostaa silmiä ettei ihan suoraan arska killitä..
 

Yhteistyössä