vauvalle samaa ruokaa kuin muillekkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
heippa!olisin teiltä kokeneilta äideiltä kysynyt et joko voi vauvalle,2 vkoa vajaa 1 v.antaa samoja ruokia kuin mitä itse syö?siis esim.kun ollaan jauhelihakastike tehty niin normaalisti jauhelihat paistettu ja maustettu.joko voisi vauvallekkin antaa noin?ollaan joku aika jo juotu normimaitoa ja maistettu juustoa,raejuustoa,jogurttia,viiliä...
kun joku joskus on puhunut et ei saisi antaa noin vaan et pitäs aina keittää ensin...
niin ja sit sama juttu kanan,lihasuikaleen yms.lihan kans,pitääkö vielä keittää?
kiitos jos joku viitsii vastata :)!

meillä ollaan 5 kk asti, eli heti kun lihaa saanu alkaa antamaan, alettu syömään kotiruokaa. suola muille lisätään lautaselle ja katotaan vähän mitä kasviksia.

Mä en osaa vastata, mutta änkeän tähän pinoon kuitenkin :). Mä nimittäin unohdin eilen perunan tekemästäni soseesta vauvalle (maissia, parsakaalia, kukkakaalia ja jauhelihaa). Niin laitoin sitten sekaan meille isommille tekemääni perunamuusia, jonka olin maustanut rasvattomalla maidolla, suolalla ja rasvalla. Tosi pienen määrän kylläkin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
heippa!olisin teiltä kokeneilta äideiltä kysynyt et joko voi vauvalle,2 vkoa vajaa 1 v.antaa samoja ruokia kuin mitä itse syö?siis esim.kun ollaan jauhelihakastike tehty niin normaalisti jauhelihat paistettu ja maustettu.joko voisi vauvallekkin antaa noin?ollaan joku aika jo juotu normimaitoa ja maistettu juustoa,raejuustoa,jogurttia,viiliä...
kun joku joskus on puhunut et ei saisi antaa noin vaan et pitäs aina keittää ensin...
niin ja sit sama juttu kanan,lihasuikaleen yms.lihan kans,pitääkö vielä keittää?
kiitos jos joku viitsii vastata :)!

Olen tehnyt aina niin, että ensin vauvalle hänen annoksensa ja sen jälkeen lisätään vasta mausteita enemmän ruokaan. MUuten kyllä voi syödä samaa ruokaa, kuin muukin perhe.