vauvalle ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ja poika9kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla vielä poju tissimaidolla,mut ihan maalaisjärjellä sanoisin,et esim bataattia voisit kokeilla keittää ja soseuttaa esim. porkkanan,parsakaalin ja kukkakaalin kera.Soseuttaminen tapahtuu joko vanhanaikaisella muusinuijalla (käsipeli) tai sauvasekoittimella.Jos sulla poika jo noin iso (9 kk),ni sähän voit lisätä näihin soseisiin lihaa (ilman suolaa tietty),broiskua ja kasvismuusit ohennat tietty korvikeella tai äidinmaidolla.Rypsiöljyä voit lisätä myös vauvan ruokaan.Eiks suositus tästä ollut joku ruokalusikallinen päivässä.

Vielä lisään tähän sulle vinkiksi kaikki marjat ja hedelmät sopivat soseutettuina samalla lailla välipaloiksi ja puuron päälle.Voisit myös kokeilla antaa "sormisyötävää" keitettyjä kasviksia,esim. porkkanaa sopivina paloina.Se vois inspiroida vauvaa itse syömään ja tuntemaan omilla käsillään mitä suuhunsa laittaa....

Meillä on syönyt samaa ruokaa kuin muutkin, mutta ilman suolaa, maustettuna tosin. Näin jo kolmen lapsen kohdalla. Samaisessa iässä ovat alkaneet syödä itse, vuoden iässä jo sujuvasti :)

Rajotteita sen verran, että emme käytä lisäaineita kovinkaan paljon, alle 1-vuotiaalle en oo antanut herne- tai pinaattikeittoa jne. Mutta muuten saa jo melkeinpä kaikkea muuta antaakin.

Yhteistyössä